شناسهٔ خبر: 98896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

ضریب ایمنی در جاده های خراسان شمالی ۲۰ درصد ارتقا یافت

  ضریب ایمنی در جاده های خراسان شمالی ۲۰ درصد ارتقا یافت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه امروز ضریب ایمنی راه ها و جاده های استان به نسبت سال گذشته از ۲۰ به ۴۰ رسیده است، گفت: با اقداماتی که امروز با جدیت در دستور کار قرار گرفته انتظار می رود تا این رقم در آینده نزدیک به ۶۰ برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه امروز ضریب ایمنی راه ها و جاده های استان به نسبت سال گذشته از ۲۰ به ۴۰ رسیده است، گفت: با اقداماتی که امروز با جدیت در دستور کار قرار گرفته انتظار می رود تا این رقم در آینده نزدیک به ۶۰ برسد.

جعفر شهامت در مراسم تجلیل از فرهنگیاران ترافیک با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: در سطح استان ۹۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که با تلاش صورت گرفته ۴۶ نقطه از این نقاط ایمن سازی شده که تمام تمرکز و ظرفیت اداره کل راهداری در جهت رفع نقاط حادثه خیز با قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری پلیس راه و سازمان آموزش و پرورش بحث ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها نیز با جدیت دنبال می شود، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس اقدامات لازم برای ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها دنبال می شد که این روند با توجه به بازگشایی مدارس در نیمه اول آبان ماه سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به محاسن سامانه سپهتن نیز اشاره کرد و گفت: وجود این سامانه باعث شده تا اشرافیت بیشتر و بهتری بر ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم به نحوی که به صورت هوشمند و آنلاین، این ناوگان رصد و پایش می شود.

شهامت با بیان اینکه امروز تمام سیستم های راهداری به صورت هوشمند و با اثر گذاری بسیار بالا در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که با تمام ظرفیت ها و خصوصا مشارکت تمام دستگاه ها در حوزه ایمنی راه ها اقدامات لازم را انجام و به صورت جهادی در این رابطه تلاش وافری انجام شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه در جاده های استان حدود ۵ میلیون ترافیک و ۲۰ میلیون مسافر و زائر تردد می کنند، خاطر نشان کرد: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که بدترین حوادث رانندگی در جاده ها مشخص شده که بر اثر خواب آلودگی بوده است.

وی به افزایش نصب تابلوهای هشدار دهنده و علائم جاده ای در سطح جاده های استان که به صورت مستمر انجام می شود نیز اشاره کرد و گفت: شریان ایمنی راه های استان در آینده نزدیک به طول ۴۰۰ کیلومتر انجام خواهد شد که این موضوع در نوع خود کم نظیر است.

شهامت ادامه داد: سرعت متوسط در راه های استان با رشد ۵ درصدی مواجه است که همین موضوع باعث شده تا حوادث جاده ای افزایش پیدا کند لذا از دستگاه های زیربط و خصوصا رسانه ها انتظار می رود تا فرهنگ سازی لازم را در این حوزه انجام داده تا بتوانیم افزایش سرعت در جاده ها را به صورت مطلوبی کاهش داده و کنترل کنیم.

این مقام مسئول همچنین به افزایش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی نیز اشاره کرد و گفت: هدف اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان و پلیس این است که با ارتقاء ضریب ایمنی بیشتر در راه ها بتوانیم به مردم عزیز و زوار امام رضا(ع) به نحو مطلوب تری ارائه خدمت رسانی کنیم.