شناسهٔ خبر: 98962 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن/احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان/اعطای اعتبارنامه‌های هیات‌مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در هفته آتی

شهر تهران ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن، امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید، احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن ممنوع است. در متن اطلاعیه تاکید شد: «به اطلاع می‌رساند هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها شود. از این رو ضمن تاکید بر خودداری از هرگونه خرید و فروش امتیاز، اعلام می‌شود که وزارت راه و شهرسازی هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر فروشندگان و خریداران امتیازها ندارد.»

گزارش پیشرفت بانک زمین در اختیار شورای عالی مسکن قرار می‌گیرد

احمد اصغری‌مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تکمیل و توسعه بانک زمین اولین بند از ۱۰ فرمان ابلاغی وزیر راه و شهرسازی به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه است، گفت: تا امروز به‌روز رسانی اطلاعات زمین‌های سازمان در بانک زمین انجام شده است.

اعتبارنامه‌های هیات‌مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در هفته آتی اعطا می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اعلام این مطلب که اعتبارنامه‌های اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تا قبل از پایان مهر به اعضای منتخب اعطا می‌شود از برگزاری انتخابات نظام تهران به زودی خبر داد.

۵۵ نفر از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان‌ها به دلیل نقض بخشنامه‌های وزارت راه تعلیق شدند

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در بیان دلایل تعلیق ۵۵ نفر از اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام استان‌ها اعلام کرد: سایر تخلفات اعضای نظام در شورای انتظامی پیگیری می‌شود.

ارتقای کیفیت بتن با حمل به موقع و استفاده در زمان مقرر

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در همکاری مرکز تحقیقات با پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، امکان تردد کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران فراهم شد.

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید با هدف رفع محرومیت، توسعه کارآفرینی، ایجاد و حفظ اشتغال برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و شهری در مناطق کمتر توسعه‌یافته در چارچوب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی منعقد شد.

سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیاردتومانی بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید برای اشتغالزایی روستایی

محمدرضا شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۴۵ میلیاردتومان توسط بنیاد مسکن و صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم و در چارچوب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی خبر داد.

احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از احتمال افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: روستاهای هدف گردشگری حمایت بشوند.

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و شرکت ملی پست امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و شرکت ملی پست به منظور همکاری در پروژه ملی نشانی استاندارد مکانی (GNAF)، ارائه خدمات الکترونیک به نیابت از بنیاد مسکن به روستاییان و ایجاد زیرساخت‌های فروش اینترنتی محصولات روستایی و کمک به اقتصاد روستایی به امضا رسید.

احداث و اجرای ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاهای استان تهران

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این مطلب که در سطح استان در سال‌جاری ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در حال اجراست، از صدور ۹۳ هزار جلد سند برای واحدهای فاقد سند روستایی و شهری کوچک، خبر داد.

شرايط تسهيلات خريد سنى آپارتمان‌ها

شرایط سنی آپارتمان‌های مسکونی برای دریافت تسهیلات جدید خرید آپارتمان اعلام شد. بر اساس محل قرار گرفتن وجغرافیای آن، سقف تسهیلات به صورت انفرادی ۲۰۰، ۱۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان (به ترتیب برای متقاضیان انفرادی در شهر تهران، مراکز استان‌های و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها) است.

در تسهیلات زوجین نیز که در هر کدام از مناطق گفته شده دو برابر تسهیلات انفرادی همان منطقه یا شهر است، سقف حداکثر قدمت ملک برای دریافت سقف تسهیلات تا ۲۵ سال است. این سقف سنی برای همه مناطق کشور یکسان است. بر اساس دستورالعمل بانک مسکن دریافت تسهیلات برای واحدهای با عمربنای ۲۵ تا ۳۰ سال نیز بسته به شرایط ملک و جغرافیای وقوع آن امکان‌پذیر است. منتها برای این واحدها به متقاضیان مبلغ کمتری تسهیلات مسکن تعلق خواهد گرفت.