شناسهٔ خبر: 99007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح پل جدید علی آباد گروس:

راهداران نماد خدمت صادقانه و دلسوزانه هستند

کرمانشاه - پل علی آباد گروس استاندار کرمانشاه گفت: کارجهادی و تلاش شبانه روزی راهداران برای خدمت به مردم نشان از مسوولیت پذیری و دلسوزی تلاشگران این عرصه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند در آیین افتتاح پل علی‌آبادگروس که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در ۱۵ کیلومتری شهرستان صحنه برگزار شد گفت: پل قدیمی در سیل ۹۸ تخریب شد و عملاً امکان ارتباط ۲۶ روستا در دو طرف رودخانه گاماسیاب قطع شد.  

استاندار کرمانشاه افزود: در آن بازه زمانی با کارجهادی، تلاش شبانه روزی و همت والای کارکنان و پرسنل فنی و مهندسی قرارگاه نجف اشرف سپاه و راهداری و حمل و نقل استان سریعاً در ۳۰ ساعت پل اضطراری نصب شد و در آن شرایط سخت امکان تردد مردم میسر گشت که امروز بعد از دوسال با احداث پل جدید امکان جمع آوری پل اضطراری فراهم شد.

وی ضمن تقدیر از فرماندهی قرارگاه نجف اشرف سپاه و مدیرکل راهداری استان افزود: در سیل دو سال پیش به عنوان بحرانی سخت همه مانند زلزله پای کار آمدند و در شرایطی که امکان وجود مشکل برای بسیاری از روستاها وجود داشت؛ نیروهای نظامی، دستگاه های اجرایی و مردم دوباره با مشارکت و کمک دست به دست هم دادند تا مشکلات و خسارات کمتر شود.

بازوند با اشاره به حمایت مطلوب وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این پل تصریح کرد: پل جدید با دو دهانه ۴۰ متری با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید و راه ارتباطی ۲۶ روستا را در دو طرف رودخانه به هم وصل می کند و این اقدام ارزنده شایسته تقدیر است.

استاندار کرمانشاه خدمات بی نظیر و همراهی و همدلی وصف ناپذیر را در زلزله کرمانشاه یادآور شد و گفت: در روز بعد از زلزله با حضور نیروهای هلال احمر، درمانی و نقش آفرینی موثر ۱۰ هزار نیروی نظامی زبده فرآیند امداد نجات قبل از ظهر به اتمام رسید به گونه ای که مجروحی در شهر نبود و خوشبختانه کسی هم دیگر زیر آوار نماند که در واقع رکوردی بی نظیر در فرآیند امداد و نجات ثبت شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با قدردانی از راهداران پرتلاش، سخت کوش و متواضع گفت: این عزیزان قشر زحمتکش و گمنامی هستند که با حداقل امکانات و در همه شرایط در حال خدمت رسانی به مردم هستند و شاید خیلی برای مردم ملموس نباشد اما در همه شرایط و به ویژه در بحران شاهد تلاش ویژه راهداران به عنوان الگوی خدمات صادقانه و دلسوزانه بودیم.

بازوند از توسعه راهها و زیرساخت های حمل و نقل به عنوان یک ضرورت برای توسعه نام برد و گفت: در فرآیند احداث راهها باید حتماً به هزینه های نگهداری و پیش بینی بودجه برای این بخش نیز توجه شود تا راه های ایمن برای تسهیل فرآیندهای توسعه ای و ارائه خدمات به مردم حفظ و نگهداری شود.

بازوند با اشاره به اینکه قرارگاه نجف یک ظرفیت بزرگ برای استان کرمانشاه است گفت: سردارعظیمی روز بعد از زلزله در منطقه حضور داشت و تمام کارهای بیش از یک هزار و ۹۰۰ روستا را با کمک سپاه و بسیج بر عهده گرفت که بسیار ارزشمند بود و امروز هم با همان روحیه جهادی در حال کمک به مردم هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پیمانکاران پروژه شرکت پی سازان کلهر و ماشین سازی اراک به دلیل کار جهادی و تلاش شبانه روزی علی رغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی تشکر کرد و گفت: احداث این پل برای تسهیل ارتباطات مردم روستاها بسیار تأثیر گذار است.