شناسهٔ خبر: 99009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد:

جابه جایی حدود ۵۰۲ میلیون تن کالا در سال گذشته/ افزایش ۷.۵ درصدی میزان جابه جایی کالا

کرمانشاه - انجمن ها صنفی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی در کشور، شرکت‌های حمل و نقل به خوبی درخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، داریوش امانی در نشست با انجمن‌های صنفی بخش کالا و مسافر کرمانشاه گفت: در سال گذشته نزدیک به ۵۰۲ میلیون تن کالا جابجا و این مقدار در ۶ ماه ابتدای امسال ۷/۵درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده پویایی بخش حمل و نقل نسبت به مشاغل دیگر است.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به کاهش بیماری کرونا بیان کرد: سال گذشته برای بخش مسافر شرایط سختی وجود داشت اما اکنون این بخش رونق گرفته است و با توجه به اینکه برای پروتکل‌های کرونایی در بخش هواپیمایی تجدیدنظر شده است به دنبال این هستیم که با فروکش کردن کرونا برای بخش حمل و نقل جاده‌ای هم در پروتکل‌ها تجدیدنظر شود.

امانی با اشاره به درخواست‌های انجمن‌های صنفی بخش کالا و مسافر خاطرنشان کرد: مقداری سهمیه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ در سبد برای شرایط اضطراری تا انتهای سال گذشته باقیمانده بود، اما اکنون دیگر لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تمام لاستیک‌ها با ارز نیمایی اختصاص می‌یابد و برای پیگیری موضوع جلسه‌ای هفته آینده با معاون اول رییس جمهور خواهیم داشت.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بخش حمل و نقل باید به کمک بیاید بیان کرد: سالیان طولانی یک روش در بخش حمل و نقل دنبال شده است اما انتظار می‌رود ۸۳ شرکت حمل و نقل در استان کرمانشاه برای ایجاد یک شرکت بزرگ، مقیاس و سرمایه‌گذاری در شیوه‌های نوین حمل و نقل پا پیش بگذارند.

وی با اشاره به موضوع بیمه رانندگان اظهار کرد: در رابطه با این موضوع جلسات شفاف برگزار و تلاش می‌شود هر سال خدمات بهتری برای رانندگان دریافت کنیم و پیگیری می‌کنیم تا رفاهیات بخش حمل و نقل به قانون تبدیل شود، که کسی نتواند به آن خدشه‌ای وارد کند. اما اکنون یک موضوع موقت است که هر سال باید تمدید شود.