شناسهٔ خبر: 99011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد:

آیین تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و دهیاران نمونه استان لرستان

تجلیل از نمونه های ترافیکی لرستان 2.jpg به مناسبت هفته نیروی انتظامی، در مراسمی از نمونه‌های ترافیکی و دهیاران نمونه استان لرستان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، سرهنگ سید علی میراحمدی جانشین فرماندهی انتظامی لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به اهمیت نقش مردم در همکاری با پلیس و برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان یک سازمان مردمی، جامعه‌محور و هوشمند برای پیشبرد اهداف خود در اجرای نظم و امنیت در جامعه به دنبال جلب اعتماد و مشارکت مردمی است و حضور شهروندان و رانندگان قانونمند به‌ویژه در حمل و نقل عمومی استان شایسته تقدیر و مایه افتخار و بالندگی پلیس است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عمده سیل‌های سال ۹۸ عدم رعایت قوانین و تجاوز به حریم راه‌ها بود، افزود: با توجه به گستردگی راه‌های استان، همکاری دهیاران در شناسایی و جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها و پیگیری و رفع نواقص ایمنی راه‌های روستایی ضروری است.

 سرهنگ میراحمدی با قدردانی از همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حوزه ایمنی تردد گفت: نقش مردم، فعالان حمل و نقل، رانندگان و دهیاران در همکاری با پلیس و برقراری ایمنی سفر بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر شاهد افزایش ایمنی در راه‌های استان باشیم.

سرهنگ مصطفی دالوند فرمانده پلیس راه استان هم در این مراسم با بیان اینکه رانندگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری لرستان بسیار قانونمند و ناوگان عمومی استان از بهترین ناوگان در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای بیان خدمات پلیس به مردم است که از مهم‌ترین اولویت‌ها موضوع کاهش تصادفات می‌باشد.

وی مقوله ایمنی و کاهش تصادفات را محصول تلاش و تعامل مردم، پلیس و سایر نهادهای ذیربط دانست و گفت: درپی کنترل و نظارت پلیس و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و پایبندی رانندگان حمل و نقل عمومی استان به قوانین راهنمایی و رانندگی، وضعیت نسبتا مناسبی از نظر ایمنی داریم.

دالوند با اشاره به نقش دهیاران به‌عنوان راهور محله از همکاری آنها با پلیس و راهداری در  ایمن‌سازی محورهای روستایی قدردانی کرد.

میثم قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز با تبریک هفته ناجا گفت: فعالان حمل و نقل و رانندگان، اصلی ترین رکن در حمل و نقل جاده‌ای به شمار می‌روند که درپی تلاش آنها و تعامل بین پلیس و سایر دستگاه‌های ذیربط، هرساله شاهد روند نزولی میانگین تصادفات هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوس لرستان از جوان‌ترین ناوگان کشور است و با دقت نظر رانندگان حمل و نقل عمومی استان در رعایت قوانین، در حال حاضر تصادفات فوتی در حمل و نقل عمومی تقریبا به صفر رسیده است و کمترین تصادفات در این بخش اتفاق می‌افتد.

قدمی خواستار لغو منع تردد ناوگان اتوبوس از آزادراه خرم‌آباد_بروجرد شد و گفت: با توجه به مزایای این آزادراه در کاهش هزینه‌های سوخت، زمان سفر و دغدغه‌مندی مسافران حمل و نقل عمومی، انتظار می‌رود موضوع لغو محدودیت تردد اتوبوس‌ها از این محور پیگیری شود.

وی گفت: از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان که در ایام بازگشت زائران اربعین حسینی با همه مشکلات در مرز مهران حضور یافته و در خدمت‌رسانی به زائران سنگ تمام گذاشتند، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

این گزارش می‌افزاید؛ در پایان مراسم از فعالان ایمنی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و راکبین موتورسوار قانونمند، بانوان فرهنگ‌یار ایمنی، دهیاران نمونه و کودک‌یار ایمنی تقدیر بعمل آمد.

لازم به ذکر است، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر شورای ترافیک استان، معاون فنی و راه‌های روستایی و مشاور مدیرکل و مدیر حراست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در این مراسم حضور داشتند و از مدیر روابط عمومی و رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره‌کل هم به عنوان بانوان فرهنگ‌یار ایمنی تقدیر شد.