شناسهٔ خبر: 99046 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۹۳ درصدی احداث ۶ قطعه از آزادراه اصفهان-شیراز/ توافق برای تسریع احداث آزادراه

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۹۳ درصدی احداث ۶ قطعه از آزادراه اصفهان-شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان فارس و در حاشیه بازدید از قطعه ششم آزادراه اصفهان-شیراز، در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازدیدی از آزادراه اصفهان-شیراز داشتیم که طول مسیر تا این قطعه ۲۱۰ کیلومتر است که  ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه ۷ نیز بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم طبق تفاهمی که  هفته گذشته با وزارت دفاع داشتیم، در سرمایه‌گذاری مشترک دو وزارتخانه  بتوانیم احداث قطعه هفت را هم سرعت دهیم. 

وی ادامه داد: بخشی از احداث قطعه ۸ این آزادراه را شهرداری شیراز  و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. تلاش داریم احداث این آزادراه را  سرعت دهیم که بتوانیم این آزادراه را که جزو طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور است، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم. مسیر اصفهان-شیراز بسیار پرتردد است. این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر مسیر را کوتاه و حدود ۲ ساعت زمان تردد را کاهش می‌دهد و مسیری مطمئن و امن برای تردد مردم است.

قاسمی افزود: احداث قطعه ۶ در چند ماه آینده و  حداکثر در دو ماه ابتدایی سال آینده به اتمام می‌رسد و قطعات ۷ و ۸ نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده افتتاح خواهد بود. اعتبارات خوبی برای اینکار در نظر گرفته شده است. ارزش به روز این بخش ۷ هزار میلیارد تومان است و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیاز برای ادامه کار مورد نیاز است که مشترکا توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید خود از مسکن مهر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: احداث بخش عمده این مجموعه تمام شده و احداث حدود ۲۰۰ واحد باقی مانده که متعلق به تعاونی‌هایی است که تاکنون نتوانستند احداث را به اتمام برسانند. همچنین مشکلاتی از جمله کمبود خدمات عمومی مانند پارک و مدرسه در این مجموعه وجود دارد که برای رفع آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این سفر از راه های روستایی نیز بازدید شد که به خاطر تردد بسیار زیاد باید تقویت شده و توسعه پیدا کنند.