شناسهٔ خبر: 9914 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بانك مسكن اعلام كرد:

رکوردزنی دولت یازدهم در به‌سرانجام‌رساندن طرح مسکن مهر/ تعیین تکلیف نزدیک به نیمی از منابع مالی مسکن مهر در دولت یازدهم

افتتاح بیش از ۴۸۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی بانک مسکن اعلام کرد: دولت‌های نهم و دهم در مدت ۶ سال برای ۵۶ درصد از واحدهای مسکن‌مهر دفترچه‌اقساط صادر کردند؛ در حالی که دولت یازدهم این اقدام را تنها در طول ۲ سال برای ۴۴ درصد باقی‌مانده انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، مقایسه عملکرد دولت‌های نهم و دهم با دولت یازدهم در حوزه پرداخت و بازپرداخت تسهیلات طرح مسکن‌مهر نشان می‌دهد ۴۴ درصد از آپارتمان‌هایی که دفترچه اقساط بازپرداخت تسهیلات مسکن‌مهر برای آنها صادر شده، طی دو سال اخیر عملیات بانکی مربوط به آنها، انجام شده است که این موضوع نشان می‌دهد سرعت تعیین تکلیف منابع مالی اختصاص داده شده به پروژه‌های مسکن‌مهر در دولت یازدهم به مراتب بیشتر از قبل بوده است. به عبارت دقیق‌تر، ۵۶ درصد دفترچه اقساط وام‌های مسکن‌مهر طی ۶ سال اول این طرح و مابقی طی دو سال اخیر صادر شده است.

تاکنون برای یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی مهر که مراحل ساخت آنها به پایان رسیده، دفترچه اقساط بانکی صادر شده که بر این اساس، اقساط ماهانه وام‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی از سوی مالکان این آپارتمان‌ها به صورت ماهانه در حال بازپرداخت است.

از کل واحدهای مسکونی مهر مجهز به دفترچه اقساط، ۸۲۷ هزار و ۲۷۳ واحد مسکونی در فاصله سال‌های ۸۶ تا پایان مرداد سال ۹۲ دارای دفترچه شدند اما برای ۶۴۹ هزار و ۷۱۰ واحد در همین دو سال اخیر یعنی در فاصله ابتدای شهریور سال ۹۲ تا ۱۸ تیر ماه سال ۹۴، برایشان دفترچه بازپرداخت وام صادر شده است.

آخرین اطلاعات موجود در بانک مسکن درباره کارنامه مالی طرح مسکن‌مهر نشان می‌دهد: از ابتدای سال۸۶ تا نیمه تیرماه امسال که این طرح در کشور به اجرا درآمده است مبلغی معادل ۴۷ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌های مسکن‌مهر ۹۹ساله، نوسازی بافت فرسوده و همچنین نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اختصاص پیدا کرده که هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان از این مبلغ در فاصله شروع به کار دولت یازدهم تا کنون، به این پروژه‌ها پرداخت شده است.

از ابتدای طرح مسکن‌مهر تا کنون، ساخت ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۳۵ واحد مسکونی با انواع تسهیلات این طرح تامین مالی شده است که از این تعداد ۱ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی، به شکل پروژه‌های ۹۹ ساله بوده و مابقی در قالب بافت‌فرسوده و مسکن روستایی بوده است./

برچسب‌ها:

نظر شما