شناسهٔ خبر: 99152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستای اداره کل راهداری استان:

۱۰ پروژه راه‌سازی در خوزستان فعال است

روکش و بهسازی خراسان جنوبیjpg.jpg معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۰ پروژه راه سازی با اعتبار یک هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال در محورهای این استان حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مرتضی بهداروندی اظهار کرد:  ۱۰ پروژه از جمله لکه گیری و روکش آسفالت کمربندی شهرستان ایذه، محور ایذه - دهدز، محور هندیجان - دیلم ،  جاده اهواز - ملاثانی در محدوده نیروگاه رامین ، جاده مسجدسلیمان - اندیکا ، کمربندی شرق اهواز و رامهرمز - بهبهان با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا هستند.        

وی با بیان اینکه در صورت تامین قیر، پروژه های دیگری در سطح محورهای استان فعال خواهند شد، افزود: بهسازی و روکش آسفالت ۲۳۵ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال  در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان است.  

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: طی چهار سال گذشته علی رغم محدودیت های اعتباری، پروژه های روکش آسفالت در ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی، بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی ،۲هزارو ۴۰۰ کیلومتر لکه گیری محور و ۱۵۳کیلومتر آسفالت حفاظتی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در استان خوزستان اجرا شده است.

بهداروندی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر استان خوزستان در شاخص خدمات دهی جاده ای با کسب ۷۸ امتیاز رتبه چهارم کشور و در شاخص ناهمواری جاده ای با امتیاز ۲.۸ در رتبه ۱۴ کشور قرار دارد.