شناسهٔ خبر: 99161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان

کرمانشاه- کرمی مدیر کل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از صادرات بیش از ۶۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه در ۶ ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی اظهار داشت: بر اساس آمار ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۶۰ هزار و ۵۴۱ تن کالا توسط سه هزار و ۵۵۳ کامیون ایرانی از طریق پایانه مرزی پرویزخان به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۸۲ هزار و ۵۵ تن کالا توسط ۶ هزار و ۸۶۳ کامیون داخلی و ۳۵۶ کامیون خارجی به کشور وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۴۰ هزار و ۶۳۵ تن کالا توسط ۹ هزار و ۳۳۰ کامیون در مرز پرویزخان بارگیری شده است.

کرمی با اشاره موقعیت کشور ایران و استان کرمانشاه برای ترانزیت کالا به سایر کشورها، بیان کرد: کشورهای همسایه ایران برای صادرات و ترانزیت کالا به دلایل مختلف کالای خود را از طریق ایران جابه‌جا می‌کنند و تمام حجم کالای وارد شده به کشور واردات برای مصرف در داخل محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۳۴۱ کامیون خارجی ۲۴۵ هزار و ۶۹۳ تن کالا را ترانزیت کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: در مجموع بیش از ۷۳۰ هزار تن کالا از طریق مرز پرویزخان جابه‌جا و مبادله شده است.