شناسهٔ خبر: 99181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس؛

بزرگراه جهرم-لار در چندین قطعه در حال احداث است

3.jpg یکی از محورهای شریانی و پرترافیک استان که بندرعباس را به استان فارس و کشور از طریق بزرگراه متصل می کند بزرگراه شیراز ، جهرم-لار-بندرعباس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، جعفر زاهدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: قسمت اعظم بزرگراه شیراز-جهرم-لار-بندرعباس زیر بار ترافیک رفته و مابقی مسیر در چندین قطعه در حال احداث به صورت بزرگراه است.

زاهدی در خصوص قسمتهایی که از این محور به صورت بزرگراه در حال استفاده است گفت: طول مسیر شیراز-جهرم ۱۶۰ کیلومتر است که به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: از جهرم به سمت لار ۵۳ کیلومتر آن در حوزه راه و شهرسازی استان فارس می باشد که ۱۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: ۴۱ کیلومتر آن در چندین قطعه در دست اجرا می باشد که درصد پیشرفت این ۴۱ کیلومتر بیش از ۴۰ درصد می باشد که امیدواریم  در سال ۱۴۰۱ شاهد اتمام این پروژه و پس از آن بهره برداری از تمامی مسیر بزرگراه شیراز-جهرم – لار –بندرعباس باشیم.

زاهدی در پایان به اعتبار مورد نیاز برای مسیر باقی مانده اشاره کرد و گفت:۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۴۱ کیلومتر باقی مانده در حوزه راه و شهرسازی فارس نیاز است که امیدواریم به زودی تامین این اعتبار محقق شود.