شناسهٔ خبر: 99197 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی دو هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی یک هشدار سطح نارنجی دریایی در رابطه با خلیج فارس و یک هشدار سطح زرد دریایی در رابطه با دریای خزر منتشر کرد.

هشدار اول در رابطه با  افزایش ارتفاع موج و وزش باد شدید در خلیج فارس است که از دوشنبه ۲۶ مهر آغاز شده و تا جمعه ۳۰ مهر ادامه دارد. نوع مخاطره این سامانه وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج ۱ تا ۱/۵ در مناطق ساحلی و ۲ تا ۲/۵ متر در فراساحل و اثر مخاطره آن احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس است. بنابراین  ممانعت از شنا، پرهیز از ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

هشدار زرد نیز در رابطه  افزایش ارتفاع موج و بارش باران در دریای خزر از چهارشنبه ۲۸ مهرماه تا پنجشنبه ۲۹ این ماه است که افزایش ارتفاع موج همراه با بارش شدید باران و وزش باد نسبتا شدید و احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین  ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.