شناسهٔ خبر: 99204 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکونی شهر جدید پرند انجام گرفت:

رسیدگی به مشکلات خدماتی و رفاهی شهر جدید پرند با حضور شهردار و امام جمعه/ بررسی مشکلات شهروندان در ملاقات مردمی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های مسکونی شهر جدید پرند و برگزاری نشست با شهردار و امام جمعه این شهر، در ملاقات مردمی و جلسه‌ای مجزا با پیمانکاران به بررسی و رفع موانع و مشکلات موجود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌ شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دوشنبه ۲۶ مهر ماه ضمن بازدید از پروژه‌های مسکونی‌ هامون بنای کیمیا، کیوان ساخت نیل، دهکده ساحلی جنوب، رهدشت پیام، کلبه سازان سفید پرند و چینه ایلیا در حوزه مسکن مهر و  ماهان البرز، ایلیا سازه پارت، نیک‌پی سرای ایرانیان و پویان بتن در بخش اقدام ملی مسکن شهر جدید پرند و در راستای ایجاد امکانات رفاهی و امنیت شهروندان از ماشین آتش‌نشانی خریداری شده توسط شرکت عمران شهرجدید پرند مجهز به بالابر ۵۷ متری و نیز از روند ساخت بازارچه‌های میوه و تره‌بار بازدید و در پایان با حضور در کارگزاری مسکن مهر این شهر جدید بر روند رسیدگی و پاسخگویی به مراجعان نظارت مستقیم نمود.

وی همچنین در حضور خود در شهر جدید پرند طی جلسه‌ای با حضور شهردار و امام جمعه پرند به بررسی مشکلات و موضوعات موجود در خصوص تحویل فازهای آماده شهر جدید پرند به شهرداری برای ارائه خدمات شهری، فرهنگی و رفاهی پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر شرکت عمران شهر جدید پرند و شهرداری جهت ارتقای سطح رفاهی شهروندان گفت: خوشبختانه درحال حاضر پیشرفت قابل توجهی در تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی نظیر مدرسه، بحث تأمین زیرساخت‌ها در شهر پرند داشته‌ایم که با توجه به شکل گیری نیازهای جدید در حوزه‌های مختلف باید همچنان روند آن را در سطح گسترده‌تری سرعت بخشیم.

طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود دسترسی شهروندان به خدمات روزمره را از اصلی‌ترین نیازهای فعلی ساکنان شهر جدید پرند دانست و گفت: در این راستا تصمیم داریم تا با واگذاری زمین به شهرداری بخش عمده‌ای از تأمین این دسترسی‌ها را برای خدماتی چون اماکن ورزشی، امور فرهنگی، ایمنی و آتش نشانی و بازارهای روز را به این بخش بسپاریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اصل روابط بین دو حوزه عمران شهرهای جدید و شهرداری را برمبنای همکاری قلمداد کرد و افزود: در این راستا شرکت عمران موظف است به تعداد مناطق و نواحی اداری، به شهرداری ساختمان تحویل داده تا امور اجرایی به سرعت آغاز شود.

گفتنی است شهرداری نیز در این جلسه متعهد شد در جهت اجرای طرح جهش تولید مسکن فرآیند صدور پروانه‌های طرح اقدام ملی را تسریع نماید.

طاهرخانی همچنین با اشاره به مشکل شهر جدید پرند در فقدان بیمارستان دولتی بیان کرد: تلاش داریم تا با ساخت درمانگاه‌های بزرگ (۳۵ تختخوابی) مانند سایر شهرهای جدید این مشکل را تا حدی رفع کنیم که این اقدام مستلزم رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تجهیز و ارائه خدمات به موقع خواهد بود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه ضمن ملاقات مردمی در محل شرکت عمران شهر جدید پرند با متقاضیان و رسیدگی به مشکلات آن‌ها با پیمانکاران پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر و طرحاقدام ملی نیز به مذاکره پرداخته و دستورات لازم جهت رفع موانع و تحویل هرچه سریعتر پروژه‌ها را صادر کرد.