شناسهٔ خبر: 99242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه هم اندیشی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با مدیر کل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان البرز

جلسه البرز به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ، پیرو ابلاغ معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن موضوع تشکیل و ابلاغ شرح وظایف معین استانها به اعضای هیئت مدیره ، در این راستا صبح امروز جلسه ای در محل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (البرز)، پیرو ابلاغ معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن موضوع تشکیل و ابلاغ شرح وظایف معین استانها به اعضای هیئت مدیره ، در این راستا صبح امروز جلسه ای در محل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

در این جلسه خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن خیر مقدم به رضیعی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن و هیات همراه از توجه ایشان و مسئولین سازمان ملی زمین و مسکن به لحاظ موافقت با احداث ساختمان اداره کل قدردانی کرد.

پس از آن رضیعی از لزوم تشکیل این جلسات و تشریح وظایف گروه معین که جهت بررسی امور در دست اقدام استانها در محل هر استان تشکیل میگردد مطالبی بیان کرد و در خصوص ساختمان اداره کل بیان داشت که ما با تمام قوا کمک میکنیم که این ساختمان در زمان مشخص شده آماده و به بهره برداری برسد .

رضیعی در خصوص آیتمهای درآمدی که از طریق منابع مالی از جمله اراضی و ساختمانهائی که از طریق مزایده به فروش میرسد سخن گفت و از کمیته درآمد خواستار تلاش مضاعف جهت کسب درآمد بیشتر از این طریق شد .

سپس سبزه واریها عامل ذیحساب سازمان ملی زمین و مسکن در استان البرز گزارشی در خصوص درآمدها و مزایده هائی که در استان انجام شده ارائه داد و کاهش درآمد سال جاری را به علت بالا بودن قیمت کارشناسی برخی از اقلام مزایده عنوان کرد .

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اراضی واگذار شده به شرکت های تعاونی مسکن و لزوم تعیین تکلیف بدهی این شرکتها و تعیین متراژ اراضی تحویلی و همچنین تعیین واحدهای ساخته شده و اشخاص استفاده کننده از این واحد ها از مدیران استانی درخواست کرد که وضعیت این اراضی و واحدها را مشخص نمایند تا در خصوص آنها تصمیم گیری شود .

وی همچنین در خصوص مسکن مهر استان و اهتمام هر چه بیشتر برخاتمه و تحویل واحدها نیز مطالبی بیان داشت و بر واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر به اینگونه متقاضیان تاکید کرد.

این مقام مسئول در حوزه املاک و حقوقی و همچنین اداره واگذاری و مشکلات کمبود نیرو در استان و در جهت کسب درآمد بیشتر گفت : در این جهت میتوان با یک کارگزار که از افرادکاردان و مجرب در حوزه املاک برخوردار باشند قرارداد منعقد نمود و مجوز این قراردادکارگزاری را از طرف سازمان ملی زمین و مسکن اعلام خواهم داشت  .

شایان ذکر است پس از اتمام جلسه حاضرین با حضور در زمین محل احداث بنای ساختمان جدید اداره کل نقشه ها و پلان این ساختمان را مورد بررسی قرار دادند و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

جعفر قزوینیان – معاون مهندسی و ساخت اداره کل توضیحاتی در خصوص متراژ زیربنا و تاسیسات سرمایش و گرمایش و همچنین مناقصه انتخاب پیمانکار و  قرارداد ساخت ارائه کرد.

نماینده پیمانکار ساخت این پروژه نیز بیان داشت با توجه به شرایط اقتصادی کشور به ویژه افزایش قیمت مصالح در صورت امکان به تخصیص مبالغی به عنوان پیش پرداخت نیاز است تا مصالح خریداری و شروع به کار شود.

رضا خالقی – مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز اظهار داشت با توجه به تاکیدات معاون سازمان ملی زمین و مسکن مبنی بر بهره برداری این ساختمان در اسرع وقت، در صورت لزوم شیفتهای کاری باید به 2 الی 3 شیفت افزایش یابد تا ساختمان  به زودی تکمیل گردد و باعث رضایتمندی همشهریان شود .

رضیعی- عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ضمن بیان این مطلب که اعتبارات ساختمان جدید اداره کل غیر دولتی می باشد بیان داشت مهمترین مسئله برایمان زمان ساخت می باشد و پیمانکار با نظارت ناظرین باید با حداکثر توان خود و در اسرع وقت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنند.