شناسهٔ خبر: 99244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:‌

همدان در حمل نهاده های دامی جزو ۵ استان برتر کشور

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: همدان در حمل نهاده های دامی جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی با اشاره به اینکه در بنادر جنوبی، کشتی های هستند که بار آنها کالاهای اساسی و نهاده های دامی است، اظهار داشت: استان همدان با اعزام نزدیک به ۸ هزار دستگاه ناوگان حمل کالاهای اساسی که از اول فروردین با حمل چغندر قند آغاز و در خرداد به نهاده های دامی متصل شد از نظر اعزام ناوگان جزو ۵ استان برتر کشور است.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس ابلاغیه های وزارتخانه، شرکتهای حمل و نقل کالا می توانند طبق ضوابط ابلاغی از مبدا بندر امام(ره) بارنامه صادر کنند که در این مورد جزو ۱۰ استان اول کشور قرار داریم.

معاون حمل و نقل استان همدان با بیان اینکه برای چهار شرکت جهت صدور این بارنامه ها در استان مجوز صادر شده است، یاد آور شد: سه شرکت نیز در حال گرفتن مجوزهای لازم هستند.

سرگزی در ادامه با اشاره به موانع موجود در حوزه حمل و نقل کالا نیز گفت: موانعی که سر راه حمل و نقل کالا وجود دارد، بیشتر گریبانگیر رانندگان است که با مشکلاتی از قبیل گرانی لاستیک و کمبود روغن موتور و فرسودگی ناوگان و افزایش قیمت ناوگانهای تولید داخل روبرو هستند.

وی ادامه داد: کارهای مثبتی در زمینه حمایت از رانندگان به دلیل شیوع بیماری کرونا از قبیل تمدید کارت هوشمند سه ماهه، به شکل اتوماتیک و تمدید غیر حضوری پروانه فعالیت شرکتها به مدت ۶ ماه به شکل سیستمی انجام می شود.

این مسئول از فعالیت گشتهای کنترل نظارت در حوزه های مختلف در استان خبر داد و گفت: کنترل نظارت ها از طریق وزارتخانه ابلاغ شده که هم به شکل ستادی و هم استانی برنامه ریزی شده که با همکاری دیگر مراجع ذیربط این نظارتها در حوزه های مختلف از مراکز معاینه فنی تا مراکز خدمات رفاهی انجام می شود.