شناسهٔ خبر: 99287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کردستان آسفالت شد

محمد راشد مدرس گرجی محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در یک سال اخیر، حدود ۱۵۰ کیلومتر آسفالت راه های روستایی استان با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه در یک سال اخیر در راستای حفظ و نگهداری از شبکه راه‌های استان ۱۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، ۱۲۰ هزار مترمربع لکه گیری آسفالت و ۲۳۰ هزار متر طول درزگیری پلیمری آسفالت راه‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام گرفته است.

گرجی افزود: در حوزه آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت با توجه به برنامه ریزی های انجام شده جهت آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار و دارای اولویت، در یک سال اخیر حدود ۱۵۰ کیلومتر آسفالت با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار داشت: در حوزه حفظ و نگهداری آسفالت شبکه راه‌های موجود برابر برنامه ریز‌ی های صورت گرفته، مقاطع نیازمند روکش آسفالت مطابق دستورالعمل‌های موجود شناسایی و پیگیر اخذ اعتبارات لازم جهت اجرا هستیم.

مدرس گرجی با بیان اینکه طول شبکه راه‌های استان ۸ هزار کیلومتر است افزود: حدود ۹۰ درصد راه‌ها در شرایط توپوگرافی کوهستانی قرار دارد و با توجه به حجم بالای تردد در استان بخصوص تردد ترانزیت با عنایت به وجود مرز‌های رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، بازه زمانی دوره اقدامات مورد نیاز نگهداری شبکه راه‌ها کوتاه‌تر شده و نیازمند حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: در بخش آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت نیز خوشبختانه با پیگیری‌هایی که امسال صورت گرفت، شاهد اختصاص اعتبارات ویژه و جهشی در این حوزه هستیم که با برنامه ریزی صورت گرفته توسط این اداره کل در یک برنامه دو ساله، شاهد افزایش شاخص برخورداری از آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان به میزان قابل توجهی خواهیم بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده و بستگی به نوع کاربری آن دارد. استاندارد راه‌های روستایی با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است