شناسهٔ خبر: 99290 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس عنوان کرد:

لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان/ نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با سایر کشورهای دنیا امری ضروری است، گفت: در ابتدا باید به توانمندی‌های داخلی در راستای توسعه دریایی و بندری کشور توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و بندری از توانایی مطلوبی به ویژه در حوزه نیروی انسانی برخوردار هستیم، اظهار داشت: به آینده حوزه دریایی و بندری امیدوار هستیم و بدین جهت باید به توانمندی‌های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد، شرایط را به گونه‌ای در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم که سایر کشورها بدانند که ایران نیازمند و وابسته نیست و به این ترتیب از سوی آنها دست نیاز به سمت ما دراز شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط متوازن در حوزه تجارت جهانی، عنوان کرد: ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود.

جمیری با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا نگاه به حوزه دریایی و بندری باید بر مبنای توان داخلی باشد، گفت: به جای تمرکز به خارج از کشور، در حوزه دریایی و بندری باید در ابتدای امر به توان داخلی توجه داشته باشیم و پس از آن نیم نگاهی به رفع نیازهای خود از سایر کشورها بیاندازیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط حوزه دریایی و بندری کشور به گونه‌ای است که امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم شاهد توسعه اقتصاد ایران باشیم، عنوان کرد: فرصت‌های خدادادی کشور در این بخش مهم‌ترین مساله‌ای است که نباید از آن غافل شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی بی نظیر ایران و ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه دریایی و بندری داریم، باید تجارت دریایی و بندری خود را با دنیا توسعه بخشیم.