شناسهٔ خبر: 99291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادث برای موتورسیکلت سواران اجراشد:

توزیع ۱۰۰ کلاه ایمنی دربین راکبان موتورسیکلت استان زنجان

توزیع کلاه ایمنی - زنجان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از توزیع ۱۰۰عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار استان از ابتدای سالجاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) اعظم محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: توزیع کلاه در بین راکبان موتورسیکلت ازجمله برنامه‌هایی است که این اداره کل به‌منظور ارتقای ایمنی کاربران جاده هرساله دردستورکار خود قرارمی دهد.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری ۱۵۱ فقره تصادف معادل ۷ درصد از کل تصادفات استان مربوط به راکبان موتورسیکلت سوار است که اگر استفاده از كلاه ايمني از سوي راكبان و ترك نشينان موتورسيكلت انجام می شد قطعا شاهد كاهش مصدومان، متوفيان و همچنين پيامدهاي ناگوار ناشي از آن خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، سه برابر بیشتر از موتورسوارانی که از این وسیله استفاده می‌کنند، در خطر آسیب‌های سر و گردن، ضربات مغزی و مرگ و میر قرار دارند. طرح ارتقای سطح ایمنی راکبین موتورسیکلت، با هدف کاهش تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتور‌سیکلت سواران در طول جاده‌ها به ویژه در راه‌های روستایی برگزار می‌شود.