شناسهٔ خبر: 99341 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تمهیدات آغاز ساخت دو میلیون واحد مسکونی طی امسال/ رشد ۱۱۵ درصدی مشارکت در انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌‌های نظام مهندسی/تعیین مهلت یک ماهه ثبت‌نام برای متقاضیان مسکن در سامانه ثمن

شهر تهران تمهیدات آغاز ساخت دو میلیون واحد مسکونی طی امسال، برنامه مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت برای تامین به موقع و به صرفه مصالح و تعیین مهلت یک ماهه ثبت‌نام برای متقاضیان مسکن از مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

برنامه مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صمت برای تامین به موقع و به صرفه مصالح

وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزیر صمت با اشاره به تدوین برنامه مشترک برای تامین به موقع و به صرفه مصالح ساخت واحد های مسکونی طرح جهش تولید مسکن، بر لزوم هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، شهرهای لجستیک، شهرهای جدید و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر تأکید کرد.

ساخت دو میلیون واحد مسکونی امسال آغاز می‌شود+صوت

وزارت راه وشهرسازی در پی انتشار برخی محتوای تقطیع شده از سخنان رستم قاسمی مبنی بر اینکه " قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم" اعلام کرد: برای اینکه به اهداف و برنامه‌های تعیین شده برسیم امسال به جای شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی، ساخت دو میلیون واحد را آغاز می‌کنیم.

تمهیدات آغاز ساخت دو میلیون واحد مسکونی طی امسال

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق ملی مسکن، راهکاری برای تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن است از افزایش سقف تسهیلات ساخت و مذاکرات برای انتقال دانش فنی و صنعتی‌سازی ساختمان و ارتقای کیفیت و مناسب‌سازی قیمت‌های مسکن خبر داد.

ساخت دومیلیون مسکن در سال اول جهش تولید آغاز می شود

به زودی احداث حدود دو میلیون واحد مسکونی آغاز خواهد شد و مقدمات احداث این واحدها فراهم شده و تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های مرتبط امضا و منتظر آغاز عملیات اجرایی احداث این واحدهای مسکونی هستیم.

احتمال تمدید مهلت زمان ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان

معاون مسکن و ساختمان از احتمال تمدید مهلت زمان ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس نظر ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، خبر داد.

رشد ۱۱۵ درصدی مشارکت در انتخابات نهمین دوره اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان روند برگزاری نهمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را تشریح کرد و از رشد ۱۱۵ درصدی مشارکت در این دوره از انتخابات خبر داد.

تعیین مهلت یک ماهه ثبت‌نام برای متقاضیان واقعی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و حداقل تا یک ماه امکان ثبت‌نام در سامانه اجرای قانون جهش تولید مسکن (saman.mrud.ir) وجود دارد. بنابراین واجدان شرایط بدون دغدغه، ثبت‌نام را انجام بدهند. طبیعتا بعد از یک ماه از زمان ثبت‌نام، توقف و پیرایش در اطلاعات خواهیم داشت.

بررسی پیشنهاد پذیرش آقایان مجرد برای ثبت‌نام در قانون جهش تولید مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از پالایش ثبت‌نام شدگان قانون جهش تولید مسکن همزمان با ثبت‌نام آن ها خبر داد.

جزئیات شهرهایی که ثبت نام طرح جهش تولید مسکن انجام می‌شود

جزییات شهرهایی که قانون جهش تولید مسکن در آنها بنا به ظرفیت و تقاضا، اجرایی و عملیاتی می‎شود، اعلام شد.

احتمال ۲۰ ساله شدن بازپرداخت تسهیلات ساخت در قانون جهش تولید مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برنامه‌ریزی برای افزایش سقف تسهیلات قانون جهش تولید مسکن در شهرهای کوچک به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.

واگذاری اراضی ۵۵ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه به بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص اراضی ۵۵ هزار واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اعلام کرد: برای ۲۹ هزار واحد پی‌کنی انجام شده است و این تعداد واحد مسکونی، دارای پیشرفت فیزیکی هستند.