شناسهٔ خبر: 99344 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پیگیری رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل در اجلاس تراسیکا /نوسازی ناوگان جاده‌ای با ظرفیت تولید داخل/تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی و آغاز طرح از ۱۵ آبان/ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

جاده چالوس استفاده از ظرفیت تولید داخل برای نوسازی ناوگانسازی ناوگان جاده‌ای با ظرفیت تولید داخل و و تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

استفاده از ظرفیت تولید داخل برای نوسازی ناوگان

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزیر صمت با اشاره به تدوین برنامه مشترک برای تامین به موقع و به صرفه مصالح ساخت واحد های مسکونی طرح جهش تولید مسکن، بر لزوم هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، شهرهای لجستیک، شهرهای جدید و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر تأکید کرد.

عضو کابینه سیزدهم در ادامه به مساله نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: اکنون به تامین ناوگان کامیون با ظرفیت ۱۰ تن، نیاز است و این مساله باید از طریق تولید داخل تامین شود.

پیگیری رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل در اجلاس تراسیکا

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز(تراسیکا) بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

تأمین ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبارات طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی از طریق فاینانس داخلی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: به‌منظور تأمین کسری بودجه موردنیاز طرح‌های عمرانی بخش حمل‌ونقل تأمین ۶۸ هزار میلیارد ریال ازطریق فاینانس داخلی در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال« و «تولید داخل»، گفت: ۳۶۰۰دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است، همچنین ۱۰۰۰ دستگاه کامیون نیز پیش از این،‌ از گمرک ترخیص شد، بنابراین از محل کامیون‌های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴۶۰۰ دستگاه کامیون تاکنون نوسازی شده است.

تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی و آغاز طرح از ۱۵ آبان

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آبان ماه، قرارگاه راهداری زمستانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام زمستان امسال ۲۰۰۰ دستگاه گشت راهداری و ۹۰۰۰ دستگاه ادوات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری فعال خواهد بود، همچنین ‌۱۲ هزار نفر راهدار در‌ یک‌هزار و ۱۰۰ راهدارخانه‌‌ سایر و ثابت آماده به کار هستند.

ضرورت نوسازی ۱۰۴ هزار دستگاه ناوگان باری در کشور با سن بالای ۳۵ سال

فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درسفر به خراسان شمالی ، با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود.

استفاده از ظرفیت های موجود در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تسریع در اتمام پروژه‌های راهسازی

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشستی با رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن شرکت‌های راهسازی، آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های راهسازی و روند عملیات اجرایی آن را مورد بررسی قرار داد.

۱۰۰۰میلیارد ریال صرفه جویی در تامین عرشه پل‌های در دست احداث در سطح کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته با اقدامات انجام شده در راستای نصب، مونتاژ و تامین قطعات فلزی پل‌ها، از قطعات فولادی باقیمانده پل‌های فلزی در کشور، ۱۰۰۰میلیارد ریال در تامین عرشه پل‌های در دست احداث در سطح کشور صرفه جویی شده است .

مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی مناسب سازی می‌شوند

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌ها، گفت: با توجه به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر ضرورت مناسب سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و تیر پارک‌ها، تفاهم نامه‌ای فیمابین سازمان بهزیستی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد شده است.