شناسهٔ خبر: 99349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیر صعودی جابجایی مسافر در شهرستان ساوه

مسافری ساوه رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه از افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در نیمه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، ابراهیم مردانی با اشاره به اهمیت ناوگان مسافری شهرستان ساوه که حاصل تردد بالای مردم این شهرستان با مراکز استان‌های همجوار است خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری از مبدأ ساوه به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریور ماه ۱۵ هزار و ۷۴۴ سفر از طریق ناوگان اتوبوسی، سواری کرایه و مینی‌بوس صورت پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه افزود: در حال حاضر تعداد یک پایانه مسافری، یک انجمن صنفی کارفرمایی، ۲۰۰ راننده مسافری، ۲۵ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۵۰ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۱۲۰ دستگاه ناوگان سواری فعال در شهرستان ساوه به هموطنان عزیز خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت حمل و نقل کالا در شهرستان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تن بار با صدور ۱۴۶ هزار و ۹۹۸ بارنامه توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدا شهرستان ساوه به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

به گفته مردانی شهرستان ساوه، دومین شهرستان مهم استان مرکزی در زمینه حمل کالا بشمار می‌رود که این امر گواهی است بر اهمیت سیستم حمل و نقل در این شهرستان که متشکل از سه رأس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان پرتلاش است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل فعالیت ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر بمنظور ساماندهی وضعیت تردد در راه‌ها در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۴۰ مورد طرح گشت دروازه ای با استقرار کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره در پاسگاه های پلیس راه حوزه استحفاظی شهرستان ساوه صورت پذیرفته است.