شناسهٔ خبر: 99351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون بدو خدمت رانندگان در قزوین برگزار شد

آزمون بدو خدمت رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برگزاری آزمون بدو خدمت رانندگان حوزه حمل بار و مسافر و مواد خطرناک در این استان با شرکت ۱۵۱ داوطلب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت:در این آزمون ۱۲۱ داوطلب در حوزه حمل بار، ۲۵ داوطلب در بخش مسافر و ۵ نفر در حمل مواد خطرناک شرکت کردند.

وی اضافه کرد: پیش از این با برگزاری ۹ دوره آزمون بدو خدمت رانندگان ۴۷۷ نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۹۱ نفر در حوزه حمل بار، ۴۵ نفر در حوزه حمل مسافر پذیرفته شدند.

شنوافلاح ادامه داد:این آخرین آزمونی بود که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین برای رانندگان حمل و نقل بار و مسافر و مواد خطرناک برگزار شد و از این پس بر اساس تفاهم نامه ای بین مرکز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، فعالیت های اجرایی آموزش شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای توسط  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انجام خواهد شد.

وی گفت: آزمون بدو خدمت رانندگان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ۲ بخش تئوری و عملی برگزار و پس از قبولی و تاییدیه، کارت هوشمند برای رانندگان صادر و اطلاعات آنها در سامانه مرکز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت خواهد شد.