شناسهٔ خبر: 99456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست کارگروه تخصصی تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی مطرح شد؛

بررسی فرایندهای اجرای تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی

بازرسی سومین نشست کارگروه تخصصی تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی با محوریت بررسی اقدامات انجام شده و پیشنهادهای اجرایی تسریع فرایندهای واگذاری اراضی ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این نشست گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن اصلی‌ترین رويکرد این کارگروه تعریف شده که در اولین گام، موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی عملیاتی شده است.

سیدمحسن حمزه لو با اعلام اینکه مرحله نهایی فرایند تحویل و تحول و تثبیت مالکیت اراضی دولتی واقع در حریم شهرها مربوط به صدور اسناد مالکیت جدید است، ادامه داد: این کارگروه در راستای تحقق تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی با موضوع یکپارچگی پایش و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل شده است.

پیش از این، کارگروه تخصصی تحویل، تحول و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی تشکیل شد و طبق تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی یگان‌ حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان‌غربی مسئولیت پایش و حفاظت از اراضی ملی و دولتی را برعهده دارد