شناسهٔ خبر: 9946 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

محمدی:

نخستین سری از واگن‌های مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر تحویل شبکه ریلی شد

محمد محمدی شرکت واگن پارس اراک نخستین سری از واگن‌های مسافری را با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت روانه شبکه ریلی کشور کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ نخستین سری از واگن‌های مسافری با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت توسط شرکت واگن پارس اراک به شبکه ریلی کشور اضافه شد.

قیمت تمام شده برای این واگن‌ها در مقایسه با نمونه مشابه اروپایی ۵۰ درصد و در مقایسه با نمونه چینی ۳۰ درصد کمتر است.

محمد محمدی مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: تفاهم ساخت ۱۰۰ دستگاه از این نوع واگن سال گذشته منعقد شد که ساخت ۳۷ دستگاه واگن مسافربری آن به امضا رسیده و در مرحله اجرایی است؛ شرکت واگن پارس ظرف ۶ ماه اولین واگن‌ها را آماده کرد و از این به بعد نیز در هر دو هفته نیز تعداد دو دستگاه واگن آماده تحویل می‌کند.

وی ادامه داد: این واگن‌ها ۵ تفاوت عمده با سایر واگن‌های موجود دارد که استفاده از سیستم صوتی تصویری مدرن(مورد استفاده در هواپیماهای روز دنیا)٬ نمایش سرعت قطار و مسافت طی شده در نمایشگر هر کوپه برای مسافر٬ سیستم تهویه قابل کنترل برای هر کوپه٬ استفاده از سیستم روشنایی SDM با طول عمر بیش از ۳ سال٬ بهره‌گیری از سیستم تابلو برق PLC  و قابل کنترل و کاربرد در و پنجره‌های قابل استفاده در قطارهای با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از جمله ویژگی‌های این واگن‌ها است.

محمدی یادآور شد: واگن‌های تحویل داده شده هر یک ظرفیت ۴۰ مسافر را دارد و از سامانه صوتی و تصویری مطابق با استانداردهای جهانی، طراحی منحصر به فرد و سرویس‌های بهداشتی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی برخوردار است./

نظر شما