شناسهٔ خبر: 99492 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خبر داد:

تعداد ۴۰۳۰ مسکن مهر پردیس تحویل شد / پردیس در فهرست طرح‌های جهش تولید مسکن قرار می گیرد

مسکن مهر- شهر جدید پردیس مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از آغاز تحویل ۴۰۳۰ واحد مسکن مهر در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام تحویل ۴ هزار و ۳۰ واحد مسکن مهر در این شهر جدید در فاز‌های ۸ ،۹ و ۵ به متقاضیان گفت: طبق پیگیری و قول‌هایی که به مالکان مسکن مهر داده بودیم و به لطف خدا توانستیم چهار هزار و ۳۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده‌ای که وجود داشت را به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح و تحویل این واحد‌ها مرز واحد‌های افتتاح‌ شده در پردیس به ۷۰ هزار واحد رسید، گفت: افتتاح رسمی این واحد‌ها در هفته‌های آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و همزمان با افتتاح این واحد‌ها کلنگ‌زنی متروی پردیس و همچنین افتتاح تقاطع غیرهمسطح فاز ۱۱ انجام می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: تنها ۱۴ هزار واحد در پردیس باقی مانده که از این تعداد هم ۸ هزار واحد در مرحله نصبیات و در مرحله نازک‌کاری قرار دارند که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

هدایت با بیان اینکه این ۱۴ هزار واحد هم به دلیل آنکه متأسفانه از سال ۹۳ تا ۹۸هیچ پروژه و یا فعالیت‌های اجرایی در پردیس انجام نمی‌شد، باقی‌مانده است، گفت: بخشی از این واحد‌ها هم به‌علت معارض‌هایی که وجود داشت باقی مانده بود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی واحد‌ها از ۲ سال پیش آغاز شده و تعدادی از آن‌ها هم تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره آخرین وضعیت واحد‌های مسکن ملی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن هم ۱۳ هزار واحد ظرفیت‌سازی کرده بودیم که از این ۱۳ هزار واحد، ۱۰ هزار واحد مربوط به واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط بود که واگذاری و تملک آن‌ها انجام‌شده است و ثبت نام سه هزار واحد مسکن توسط شرکت عمران پردیس برای متقاضیان انجام‌شده توسط سازندگان در حال انجام است.

هدایت بیان کرد: سرعت اجرای این پروژ‌ه ها بسیار خوب بوده و پیشرفت آن به ۱۰ تا  ۴۰ درصد رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های گذشته افزایش آورده متقاضیان هم متقابلاً بالاتر می‌رود، گفت: ما از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم که وام طرح اقدام ملی مسکن را هم به ۴۰۰ میلیون تومان برساند تا متقاضیان برای تکمیل آورده مسکن به مشکل برنخورند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: ما در پردیس از اولین روز‌هایی که قانون جهش تولید مسکن ایجاد شده بود، دو ظرفیت بزرگ ۸۰۰ هکتاری و همچنین ۳۰۰ هکتاری را به‌عنوان شهرک فردوس در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در شورای‌عالی معماری و شهرسازی کار‌های آن‌ها انجام شود و ظرفیت‌های خوبی با توجه به جذابیتی که برای مردم و شهر تهران وجود دارد، جهت سکونت اجرا شود.

هدایت در پایان توضیح داد: ۸۴ هزار واحد در پردیس از سال ۹۱ هدف گذاری شده که ۳۴ هزار واحد در فاز ۱۱ و ۲۸ هزار واحد هم در فاز‌های ۸ و ۱۰ وجود دارند و مابقی هم در فاز‌های ۵ و ۹ وجود دارند.