شناسهٔ خبر: 99506 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

افزایش ابر و وزش باد، امروز در تهران/ تشدید بارندگی امروز در گیلان و مازندران/ کاهش محسوس دما طی امروز و فردا در نوار شمالی

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز بعد از ظهر در تهران شاهد افرایش ابر و وزش باد خواهیم بود، گفت: بیشینه دمای تهران ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که در روزهای آینده سرد خواهد شد.

فریبا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، افزود: امروز صبح در ایستگاه بابانشانی در کردستان دما شش درجه زیر صفر گزارش شده است؛ همچنین بویین و میان‌دشت در اصفهان دمای پنج درجه زیر صفر را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه شهرکرد و شهرستانک با دمای چهار درجه زیر صفر سردترین ایستگاه‌های کشور گزارش شده‌اند، تصریح کرد: این درحالی است که دیروز بندر دیر با دمای ۳۷ درجه و لامرد فارس و بستک نیز با دمای ۳۶ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور اعلام شده‌اند.

گودرزی با اشاره به تشدید بارندگی امروز در گیلان و مازندران گفت: در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز نیز برای قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود؛ همین‌طور امروز در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان بارش پراکنده را شاهدیم.

به‌گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز و فردا در نوار شمالی دما کاهش محسوسی پیدا می کند. در این مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است؛ ضمن اینکه در جنوب ایران نیز امروز و فردا در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق و وزش بادهای موقتی دور از انتظار نیست.

وی با یادآوری اینکه چهارشنبه فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های حاشیه دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز نیز برای تهران و سمنان بارش‌ را ادامه‌‌دار در پی خواهد داشت، گفت: همچنین امروز و فردا آب‌های سواحل دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است؛ همین‌طور امروز تنگه هرمز مواج خواهد بود.

گودرزی یادآور شد: از ظهر پنج‌شنبه نیز ورود سامانه بارشی جدید را به کشور داریم که در این مورد در روزهای آینده اطلاعات بیشتری خواهیم داد.