شناسهٔ خبر: 99525 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرواز تجاری هواپیمای جدید روسیه در آینده نزدیک

MC-۲۱ در ماه دسامبر گواهینامه صلاحیت پروازی می‌گیرد

MC-21 وزارت حمل‌ونقل روسیه از صدور گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیمای مسافری MC-۲۱ در ماه دسامبر سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایگور چالیک، معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه اعلام کرد که مقامات هوانوردی این کشور به دنبال آن هستند که گواهینامه صلاحیت پروازی هواپیمای MC-۲۱ را در ماه دسامبر سال جاری میلادی صادر کنند.

بخوانید| آغاز تحویل هواپیماهای MC-۲۱ در سال ۲۰۲۲

آنطور که خبرگزاری «تاس» نوشته است، چالیک گفت: ما برای تکمیل فرآیند تایید صلاحیت پروازی این هواپیما در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده‌ایم و من به تازگی اطلاعای از آژانس فدرال حمل‌ونقل هوایی دریافت کرده‌ام که نشان می‌دهد فرآیند صدور این گواهینامه آغاز شده است.

MC-۲۱ یک هواپیمای مسافری میان‌برد است که در روسیه در دست توسعه قرار دارد. این هواپیما با دو موتور پرات‌اند‌ویتنی PW۱۴۰ آمریکایی و PD-۱۴ روسی ساخته می‌شود. تست‌های پروازی هواپیمای مجهز به موتور آمریکایی انجام شده و این هواپیما آماده دریافت سفارش است. موتور روسی نیز تا سال ۲۰۲۳ برای استفاده در این هواپیما آماده خواهد شد. 

بخوانید| درخواست روسیه از اتحادیه اوراسیا برای کاهش عوارض گمرکی موتورهای MC۲۱

گفتنی است که سفارش هواپیمای مجهز به موتور روسی که در ساخت آن از آلیاژ‌های روسی نیز استفاده شده است، نیازی به دریافت مجوز اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) برای کشورهای تحت تحریم آمریکا نخواهد داشت.