شناسهٔ خبر: 99577 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد:

آغاز بازسازی‌های واحدهای مسکونی زلزله‌زده چلگرد و اندیکا در خوزستان/شناسایی ۳ هزار واحد تخریبی و تعمیراتی/صدور حدود ۳ هزار سند برای واحدهای روستایی و شهری

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از آغاز بازسازی‌ها و اتمام آواربرداری واحدهای مسکونی زلزله زده چلگرد و اندیکا در استان خبر داد و روند اجرای طرح‌های مختلف مسکن را در استان برشمرد.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های بنیاد را در استان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در استان خوزستان در بخش مسکن ۷ هزار واحدمسکونی را در بندر امام خمینی (ره) در دست اجرا داریم که بخشی از آنها در سال گذشته به دلیل سیلاب، دچار آبگرفتگی شدند. از این تعداد، حدود یکهزار واحد، مشکلات آنها حل شده است. بخشی از واحدها نیز واحدهای فرسوده هستند که نسبت به تعیین اراضی جایگزین و نوسازی آنها، اقدامات اجرایی در حال انجام است.

جنتی ادامه داد: ساختمان‌های قدیمی و پرخطر در بافت‌های فرسوده خوزستان باید تخریب شوند که اراضی جایگزین به تعدادی از ساکنان بافت‌های فرسوده خوزستان در بخشی که مسئولیت آن با بنیاد مسکن است، واگذار شده است.

انجام آواربرداری واحدهای زلزله‌زده چلگرد و اندیکا

وی همچنین به روند بازسازی‌های ناشی از زلزله ماه گذشته منطقه چلگرد و اندیکا در خورستان اشاره کرد و توضیح داد: در خصوص زلزله چلگرد و اندیکا با بزرگی ۵/۷ که ۱۲ مهر به وقوع پیوست، ۳ هزار واحد برای تعمیرات و بازسازی شناسایی شدند که از این تعداد یکهزار واحد احداثی و ۲ هزار واحد تعمیرات است. هم‌اکنون، آوابرداری انجام شده و منتظر مصوبه هیات دولت هستیم تا بازسازی و تعمیرات واحدها را آغاز کنیم.

اجرای ۳ هزار واحد مسکن محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از برنامه بنیاد مسکن برای بازسازی ۷ هزار واحد در طرح ویژه استان خبر داد و گفت: ۳ هزار واحد مسکن محرومان در استان در حال انجام است.

جنتی ادامه داد: در خصوص اجرای طرح هادی حدود ۲۰۰ پروژه امسال برنامه‌ریزی شده است تا کار آنها انجام شود. در موضوع قیر رایگان نیز منتظر ابلاغ هستیم.

وی اعلام کرد: برنامه امسال بنیاد مسکن سند دار کردن ۶ هزار واحد روستایی و شهری است که ۵۰ درصد آن معادل ۳ هزار واحد انجام شد.

اجرای یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص سهمیه استان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به اینکه سهمیه استان در اجرای مسکن ۳ هزار واحد است، اعلام کرد: تقریبا یکهزار و ۵۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در استان در حال انجام است. باقیمانده نیز بخشی معارض داشتند و بخشی نیز با عدم استقبال مردم روبه رو شد که با رفع مشکل آنها وتعیین تکلیف شدن آن، عملیات اجرایی آن واحدها آغاز خواهد شد.  

احداث سیل‌بند با اعتبار ۲۰۰ میلیاردتومان برای کاهش مخاطرات سیل احتمالی استان

جنتی همچنین در خصوص آمادگی استان برای سیل احتمالی سال جاری و کاهش مخاطرات ناشی از سیل، توضیح داد: در خصوص سیل احتمالی، سال گذشته با هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی به احداث سیل بندها اقدام کردیم که امیدواریم چنانچه امسال نیز با سیل روبه رو شویم، خسارت‌ها کاهش یابد.