شناسهٔ خبر: 99578 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه ياسوج خبر داد:

افزايش ۱۰۰ درصدی مسافر و پرواز در فرودگاه ياسوج/اجرای ۴ پروژه مهم و زيرساختی در فرودگاه

فرودگاه یاسوج مدير فرودگاه ياسوج از افزايش ۱۰۰ درصدی نشست و برخاست هواپيما و اعزام و پذيرش مسافر در شش ماهه نخست سال جاری در اين فرودگاه خبر داد و گفت: به منظور افزايش ضريب ايمنی و امنيتی در فرودگاه، چهار پروژه مهم و زيرساختی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عنایت انصاری‌فرد گفت: با فعال کردن دو شرکت هواپیمایی معراج و پارس ایر در کنار شرکت هواپیمایی ماهان که از قبل در این فرودگاه با انجام دو پرواز در هفته فعال بود، موفق شدیم علاوه بر افزایش پروازهای تهران به ٦ پرواز در هفته، نسبت به ایجاد مسیر جدید پرواز به مقصد مشهد اقدام کنیم و افزایش ۱۰۰ درصدر را در آمار پرواز و مسافر رقم بزنیم.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری ۲۷۴ نشست و برخاست و ۱۱ هزار و ۴۹۷ مسافر اعزام و پذیرش شده که حاکی از افزایش صد در صدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

انصاری فرد در ادامه در خصوص اجرای پروژه ها در فرودگاه یاسوج گفت: در حال حاضر پروژه هاي نصب چراغ هاي PAPI و SALS، افزايش طول باند ۱۳ به ميزان ۴۱۴ متر، توسعه ساختمان ايمني زميني و افزايش دو دهانه ايستگاه جهت خودروهاي آتش نشاني و  اجراي فنس کشي و بهسازي ضلع جنوبي فرودگاه به طول ۵۵۰ متر انجام مي شود.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: اعتبارات این پروژه ها که از سوی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است، با همکاری و مساعدت معاونت های عملیات هوانوردی و فرودگاهی و ادارات کل ستادی مرتبط انجام می شود.

وی با بیان اینکه پروژه های مذکور در جهت افزایش ضریب ایمنی و امنیتی فرودگاه است، گفت: پس از نصب چراغ های PAPI و SALA امکان برقراری پروازهای شبانه در این فرودگاه میسر خواهد شد.

انصاری فرد همچنین در خصوص توسعه ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه یاسوج اظهار داشت: در حال حاضر دو میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار و نقشه‌ها تهیه شده است که پس از انجام مناقصه و تعیین پیمانکار شروع به کار خواهد شد.

وی در مورد افزایش طول باند فرودگاه یاسوج گفت: ۴۱۴ متر از ۸۹۰ متر از جابجایی آستانه قبلی آزاد شده و به طول باند اضافه می  شود که در حال حاضر رنگ زدایی انجام شده و در حال خط کشی جدید باند هستیم.

 به گزارش روابط عمومی فرودگاه یاسوج؛ به گفته وی، این پروژه ها با اعتباری به ارزش سه میلیارد و پانصد و چهل میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال انجام است.