شناسهٔ خبر: 99598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل:

اطلاع رسانی اقدامات راهداری و فرهنگ سازی اولویت اصلی رسانه ملی

نشست-مدیران راهداری و صداوسیما.jpg مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: فرهنگ سازی رانندگی و اطلاع رسانی هنرمندانه از اقدامات راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اولویت مهم رسانه ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی ملا احمدی در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی روز راهداران و رانندگان خستگی‌ ناپذیر در خدمت رسانی به مردم افزود: صداوسیما با همه توان در راستای نشان دادن هنرمندانه فعالیت های انجام شده در کنار اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل است.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با خدمت صادقانه رضایت مردم را جلب نمائیم و این مهم با روحیه جهادی و انقلابی در میدان عمل محقق می شود.

ملا احمدی ایمن سازی محورها،هوشمند سازی جاده ها،خدمات رسانی به مردم در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر و تلاش شبانه روزی در حراست از راهها را از اقدامات برجسته اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل دانست و خاطرنشان کرد: در قالب برنامه های صداوسیمای راهبران این تلاش های شایسته از طریق شبکه استانی سبلان و رادیو اردبیل به اطلاع مردم ولایت مدار استان می رسد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل افزود: برای کاهش تصادفات جاده ای باید با برنامه ریزی مناسب،ایمن سازی راهها و مهم تر از همه فرهنگ سازی رانندگی و رعایت قوانین تلاش کنیم تا شاهد حوادث تلخ در محورهای مواصلاتی استان نباشیم.

ملا احمدی افزود: برنامه های مختلفی در خصوص آموزش، فرهنگ سازی و رعایت قوانین رانندگی با مشارکت دستگاههای مربوطه تهیه و تولید شده و از طریق شبکه استانی سبلان و رادیو اردبیل پخش خواهد شد.

وی از تعامل شایسته و همه جانبه اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل با صداوسیما در اجرای برنامه های مختلف قدردانی کرد و گفت: رسانه ملی با پیروی از فرامین هوشمندانه رهبر معظم انقلاب باهمه توان در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان ایستاده و نقشه های شوم آنان را در حوزه های مختلف خنثی کرده است.

در این دیدار مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل نیز با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت های صداوسیما در پوشش خبری اقدامات و برنامه های راهداری، بر نقش مهم صداوسیما در آموزش و فرهنگ سازی رعایت قوانین رانندگی جهت کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید کرد.

کلیم اله وثوقی گفت: طول راههای استان ۶ هزارو ۳۷۲ کيلومتر است راهداران پرتلاش دیار سبلان شبانه روز از این سرمایه ارزشمند ملی حفاظت و صیانت می کنند.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل ونقل استان اردبیل تصریح کرد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت به استان اردبیل تصمیمات بسیار خوبی در راستای بهسازی راه‌های روستایی اتخاذ شد که امیدواریم با اجرائی شدن این مصوبات شاهد توسعه و آبادانی راه‌های روستایی باشیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از آسفالت بودن ۵۸ درصد از راههای روستایی استان اردبیل خبر داد و گفت: میانگین راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد می باشد که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

وثوقی ادامه داد: به علت پر جمعیت بودن این روستاها، راه ارتباطی ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان آسفالت است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیـل فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل ونقل کالا،مسافر و بین المللی در استان را یادآور شد و گفت: با تلاش فعالان خستگی ناپذیر حمل و نقل سالانه ۴ میلیون تن کالا و ۲ میلیون نفر مسافر از استان جابجا می شود.

وی گفت: امسال در طرح زمستانی ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی با ۲۵۶ نفر نیروی انسانی در ۲۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر می شوند که البته تعداد آنها به‌مرور با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۲۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

وثوقی از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت یک خبر داد و افزود: بقیه ماشین‌آلات نیز در طول آبان در محل‌های ویژه راهداری زمستانی مستقر خواهند شد.

وی  از فعال بودن ۱۵۵ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و هوشمندسازی جاده های استان از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.