شناسهٔ خبر: 99612 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

پيشرفت فيزيكی ۹۰ درصدی زيرسازی راه آهن ميانه- اردبيل/ دوبرابر شدن ترانزیت ریلی بین ایران و ترکمنستان/ نوسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو با استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی

قطار باری از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به پيشرفت فيزيكی ۹۰ درصدی زيرسازی راه آهن ميانه- اردبيل، دوبرابر شدن ترانزیت ریلی بین ایران و ترکمنستان و نوسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو با استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل باید با جدیت دنبال شود

رییس جمهوری گفت: امیدواریم به دنبال اقداماتی که انجام شده، باقیمانده پروژه راه آهن میانه اردبیل با جدیت دنبال شده و ظرف مدت یک سال تا یک سال و نیم این پروژه افتتاح شود. 

پيشرفت فيزيكی ۹۰ درصدی زيرسازی راه آهن ميانه- اردبيل

معاون وزير راه وشهرسازی در بازديد از پروژه‌های زيرساختی استان استان اردبيل گفت: راه آهن ميانه- اردبيل به دليل واقع شدن در مسير كوهستانی يكی از سخت‌ترين و در عين حال فنی‌ترين پروژه‌‌های ريلی در حال اجرای كشور است كه پيشرفت فيزيكی زيرسازی آن ۹۰ درصد است.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز

استاندار آذربایجان شرقی از عملیات اجرایی راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز و ایستگاه راه‌آهن خاوران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این پروژه قرار گرفت.

تصمیم‌گیری نهایی درخصوص پیشنهاد مهم ایران برای حمایت از پروژه کریدور بین‌المللی ریلی KATI

سومین نشست آمادگی برای چهارمین کنفرانس وزرای حوزه حمل و نقل کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (ESCAP)، به طور مجازی برگزار شد.

ترانزیت ریلی ایران و ترکمنستان دو برابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای دوبرابر شدن ترانزیت ریلی بین ایران و ترکمنستان توافق به دست آمد.

نوسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو با استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی

کارگروه واگذاری بازسازی ۲۸ دستگاه لکوموتیو شرکت راه آهن جهموری اسلامی ایران با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

گام بلند ایران و ترکمنستان در راستای توسعه همکاری‌های ریلی

به دنبال مذاکرات فشرده برگزار شده بین روسای راه آهن ایران و ترکمنستان در روزهای ۴ و ۵ آبان ماه، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تفاهنامه همکاری های مشترک ریلی با آزاد آتامرادوف رئیس آژانس راه آهن ترکمنستان امضا کرد.

تاکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و توسعه ریلی

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مدیرعامل راه‌آهن دیدار و گفتگو کرد.