شناسهٔ خبر: 99618 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:

ظرفیت بالای توسعه تجارت و مراوده میان ایران و ترکمنستان

نشست افتتاحیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمتستان مدیرعامل شرکت راه آهن، به عنوان نماینده وزیر راه و شهرسازی و رئیس نشست کارشناسی شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ، در این نشست حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه و آغاز به کار کمیته‌های کارشناسی شانزدهمین اجلاس کمسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان ، با تبریک سی امین سالگرد استقلال کشور ترکمنستان گفت: امیدوارم همکاری‌های دوستانه میان ایران و کشور ترکمنستان در تمامی زمینه‌ها توسعه روزافزونی داشته باشد، ضمن اینکه گسترش روابط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: ما از گذشته روابط همه جانبه نزدیکی با کشور ترکمنستان به عنوان همسایه شمالی ایران، در بخش‌های ریلی، جاده های و بندری داریم و از مرزهای زمینی سرخس، اینچه برون و لطف اباد و مرز دریایی ترکمن باشی نقاط اتصال متعدد و فعالی با این کشور داشته و برای توسعه روابط بسیار مصمم هستیم. 

مدیرعامل راه آهن افزود: در مهرماه سال ۱۳۹۸ پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد با موفقیت برگزار شد و به موجب آن تفاهم نامه اقتصادی توسط طرفین به امضا رسید و امیدواریم در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در تهران، به تفاهمات خوبی را در زمینه های مختلف حمل و نقل و ترانزیت، تجارت و انرژی دست یابیم. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران و ترکمنستان ظرفیت‌های خوبی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط دوجانبه دارند، ظرفیت‌هایی که نقش قابل توجهی در بالا بردن سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهند داشت. در این بین برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و پیگیری اجرایی کردن بندهای این تفاهمات در گسترش این مناسبات تاثیرگذار است. 

در این اجلاس، از طرف جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان بخش های جاده‌ای، ریلی، بنادر و کشتیرانی و گمرک، نمایندگان سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بانک مرکزی، وزارت های نیرو و نفت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه حضور داشتند.