شناسهٔ خبر: 99666 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری/ تصمیم‌گیری برای شروع پروژه مهم احداث کمربندی شمالی مریوان

امیر محمود غفاری جلسه پایش و برنامه‌ریزی جهت تسریع در تکمیل ۴ طرح‌ و پروژه‌ مصوب سفر مقام معظم رهبری (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به منظور تحقق مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها، به منظور بررسی روند اجرایی و تأمین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر، جلسه‌ای به ریاست امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و با حضور نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، استاندار قزوین، نماینده سازمان برنامه‌ و ‌بودجه کشور، معاونین عمرانی استانداری‌های سیستان‌و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین معاونین و مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر به همراه روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق برگزار شد.

در این نشست، پس از بررسی آخرین وضعیت گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌ها (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر)، تصمیماتی با هدف ایجاد تحول در پروژه‌ها اتخاذ شد.

بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، حمایت‌های بی‌دریغ دفتر مقام معظم رهبری مانند گذشته و مشابه سال‌های قبل شامل طرح‌ها و پروژه‌های مورد بررسی این جلسه شد. همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های فوق نیز به سهم خود، برای پروژه‌های اشاره‌شده مساعدت و همکاری لازم را داشتند. با اجرای این چهار پروژه (پاتاوه – دهدشت، قزوین – الموت، سنندج – مریوان، و چابهار – پسابندر) گام مهم دیگری در جهت ارتقای شبکه حمل و نقل در مناطق محروم و نقاط مرزی برداشته خواهد شد.

گفتنی است، از جمله تصمیمات مهم دیگر علاوه بر چهار پروژه اعلام شده، برنامه‌ریزی برای آغاز قریب‌الوقوع احداث کمربندی شمال مریوان بود که پروژه‌ای بسیار مهم و راهبری برای استان کردستان و مرز باشماق محسوب می‌شود.