شناسهٔ خبر: 99669 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تلاش برای رفع مشکل تبادلات بانکی و حمل‌ونقل بین ایران و سوریه/تسریع در نوسازی ناوگان حمل کالا/افزایش پذیرش ناوگان حمل و نقل از طریق پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ارمنستان

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی تلاش برای رفع مشکل تبادلات بانکی و حمل‌ونقل بین ایران و سوریه، افزایش پذیرش ناوگان حمل و نقل از طریق پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ارمنستان، تسریع در نوسازی ناوگان حمل کالا بخشی از مهمترین اخبارحوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تزانزیت و حمل و نقل جاده‌ای ایران و ارمنستان توسعه می‌یابد

در دیدار آرتاشس تومانینان، سفیر جمهوری ارمنستان با وزیر راه و شهرسازی، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ترانزیت و تردد جاده‌ای و مواردی چون تضمین امنیت و جریان روان ترانزیتی ایران به ارمنستان و  اتصال مستقیم راه‌آهن دو کشور، موافقتنامه تاسیس کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج-فارس-دریای سیاه و تاکید بر ضرورت تسریع نهایی کردن و امضای آن، پروژه بزرگراهی شمالی-جنوبی ارمنستان و آمادگی ایران برای مشارکت در این طرح، توسعه و تسهیل پرواز میان دو کشور و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. 

افزایش پذیرش ناوگان حمل و نقل از طریق پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز فصل جدیدی از توافقات و روابط اقتصادی بین ایران و ترکمنستان در حوزه‌های مختلف از توافق ایران برای اجرای سوآپ گازی از مسیر ایران، افزایش پذیرش ناوگان حمل و نقل از طریق پایانه‌های مرزی مشترک و گسترش همکاری ریلی بین دو کشور خبر داد.

تلاش برای رفع مشکل تبادلات بانکی و حمل‌ونقل بین ایران و سوریه

سفیر جمهوری عربی سوریه با حضور در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.شفیق علی دیوب، سفیر جمهوری عربی سوریه با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد. قاسمی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر سوریه گفت: دولت دوست و برادر سوریه، همواره کارآمدترین دیپلمات‌های خود را در ایران مامور می‌کند و این برای ما مایه مباهات است. امیدواریم دوران سفارت شما جزء یکی از بهترین دوران همکاری‌های ما به ویژه در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: اراده دولت جدید ایران تداوم و تحکیم همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بیش از پیش با دولت سوریه است و تمام تلاش خود را خواهم کرد که این ماموریت را به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک به نحو احسن به انجام برسانم. مهم‌ترین چالش ما در حوزه اقتصادی دو موضوع تبادلات بانکی و حمل‌ونقل است. در حوزه حمل‌ونقل نیز که مشکل همیشگی دو کشور بوده، تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا پویاتر از گذشته راه‌اندازی شود.

نوسازی خودروهای ناوگان حمل کالا سرعت می‌گیرد

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای رانندگان جدیدالورود به بخش حمل ونقل عمومی گواهینامه مهارت حرفه‌ای می‌گیرند.

برگزاری نشست پنجم كارگروه آموزش و فرهنگ­‌سازی ایمنی كمیسيون ايمنی راه‌های کشور

نشست پنجم كارگروه آموزش و فرهنگ­‌سازی ایمنی كمیسيون ايمنی راه‌های کشور برگزار شد.  با توجه به اهمیت نقش شورای عالی ترافیک در راستای برگزاری برنامه­‌های پیشنهادی مناسبتی ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰، مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌­ونقل جاده‌­ای نسبت به ارائه جزئیات برنامه وزارت کشور جهت ابلاغ به استانها برای اجراء در حوزه درون شهری، اقدام کند.

ابران در کمیته تدوین و بازنگری استاندارد روسازی بتنی بلوکی حضور می‌یابد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای از حضور این معاونت در کمیته تدوین و بازنگری استاندارد روسازی بتنی بلوکی ایالات متحده که تنها استاندارد جهانی برای این نوع روسازی در دنیا محسوب می شود، خبر داد.

معافیت حمل و نقل کالا از شمول مالیات بر ارزش افزوده

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: با تصویب قانون مستثنی شدن حمل کالا از شمول ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی، افزایش عوارض جابجایی کالا، نه تنها بار تورمی در پی نخواهد داشت بلکه منجر به کاهش هزینه‌های حمل خواهد شد.