شناسهٔ خبر: 99715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز :

سالانه یک و نیم میلیارد تومان بابت نگه‌داری روشنایی آزادراه تهران- کرج- قزوین هزینه می‌شود

علی زندی فر در مجموع استان البرز ۷۰ کیلومتر آزادراه دارد که برای حفظ و نگه‌داری روشنایی آن سالانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (البرز )، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری البرز اظهار کرد: در مجموع استان البرز ۷۰ کیلومتر آزادراه دارد که برای حفظ و نگه‌داری روشنایی آن سالانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به علت افزایش هزینه نگه‌داری روشنایی در آزادراه تهران- کرج- قزوین، گفت: یکی از دلایل، سرقت دائم کابل، سیم‌های برق و ترانس‌هایی است که در این محور جانمایی شده است و خرید مجدد آنها هزینه اضافی را به مجموعه تحمیل می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: البته برای پیشگیری از سرقت‌ها اکیپ‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه استان در آزادراه گشت‌زنی می‌کنند و حتی تعدادی از سارقین را دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده‌اند اما سرقت‌ها همچنان ادامه دارد که متاسفانه فقط هم به تاسیسات روشنایی راه محدود نمی‌شود و شامل گاردیل‌ها و هنریل‌های پل هم می‌شود.

زندی فر یکی از دلایل افزایش سرقت‌ها را کاهش روشنایی در آزادراه عنوان کرد و گفت: در راستای نامه شرکت توزیع برق مبنی بر ضرورت کاهش مصرف برق مجبور شدیم پایه‌های روشنایی را یکی در میان فعال نگه‌داریم برای همین روشنایی آزادراه کمتر شده که سارقین نیز از این فرصت برای سرقت استفاده می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز توضیح داد: متاسفانه این کار علاوه بر افزایش سرقت، باعث شده تعداد تصادفات نیز بیشتر شود چون ایجاد سایه روشن در مسیر آزادراه به دلیل روشن خاموشی پله‌ای پایه‌های روشنایی رانندگان را دچار کاهش و خطای دید می‌کند که منجر به تصادف می‌شود.