شناسهٔ خبر: 99737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد

ثبت نام بیش از ۱۳ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن سیستان و بلوچستان

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ هزار و ۱۸۶ متقاضی طرح جهش تولید مسکن تاکنون در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ هزار و ۱۸۶ متقاضی طرح جهش تولید مسکن تاکنون در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید مسکن در سامانه سمن در هفت شهر زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است.

مهدیار افزود: متقاضیان این طرح می‌تواننداز ۲۸ مهرماه به مدت یک ماه از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی  saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درصد هستیم علاوه بر هفت شهر ذکر شده به مرور زمان در سایر شهرهای تحت پوشش این اداره کل نیز با تامین زمین مورد نیاز زمینه را برای ثبت نام متقاضیان فراهم کنیم.

مهدیار استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب تاکنون، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهری که تقاضا دارند را از جمله شرایط واگذاری مسکن در طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل مستقل راه و شهرسازی در شمال و جنوب است که شهرستان های سراوان، سیب و سوران، گلشن، مهرستان، خاش، تفتان، میرجاوه، زابل، زاهدان، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در محدوده تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال این استان قرار دارد.