شناسهٔ خبر: 99757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

رفع تصرف ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در خوزستان

رضایی مدیر کل خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان از رفع تصرف ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی در استان گفت:‌ تعداد ۳۴۱ فقره به مساحت ۵۶۳ هزار متر مربع و با ارزش ۸۵۲ میلیارد تومان در سال گذشته از اراضی دولتی رفع تصرف شد. 

وی گفت: ۲۸ واحد یگان حفاظت اراضی به منظور پیشگیری از تصرف اراضی دولتی تحت تملک در شهرستان ها راه اندازی و مستقر شدند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷ واحد گشت خودرویی با آرم و علائم مصوب یگان حفاظت اراضی در شهرستان ها راه اندازی شده است. 

وی تصریح کرد: با تلاش یگان حفاظت اراضی استان بیش از ۴هزار پلاک اراضی دولتی شناسایی و راستی آزمایی شد.

رضایی با اشاره به همکاری دستگاه قضایی استان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۲ فقره احکام قضایی (تخلیه ،خلع ید و..) به مساحت ۸۳ هزار متر مربع به ارزش ۴۴ میلیارد تومان اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در رفع تصرف اراضی استان اضافه کرد: دستکاه قضا و نیروی انتظامی همواره همکاری موثری با یگان حفاظت اراضی اداره کل در حفاظت از بیت المال داشته اند.

رضایی ادامه داد: از شهروندان خوزستانی می خواهم با مشاهده هرگونه زمین‌خواری را با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.