شناسهٔ خبر: 99767 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور؛

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور در ایام آخر هفته/ احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی/ وزش باد همراه با گرد‌وخاک در نوار شرقی کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نهم آبان و روزهای آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد را پیش‌بینی کردیم. در غرب گیلان و ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خراسان جنوبی تندباد منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: سه شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و برخی نواحی خراسان شمالی افزایش ابر و بارش خفیف باران را انتظار داریم. سایر نقاط کشور در روز سه شنبه جوی پایدار خواهند داشت. چهارشنبه در برخی نواحی شمال غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. پنجشنبه شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق به بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات جنوب غربی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و نواحی مرکزی کشور نیز کشیده خواهد شد. در این مدت بارش‌ها روی ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

نقشینه گفت: در پایان هفته انتظار کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی و دامنه جنوبی البرز را خواهیم داشت و دریای خزر نیز روز پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود. امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است و احتمال بارش پراکنده در مناطق شمالی استان وجود دارد.

وی افزود: در مناطق پرتردد تهران انباشت آلاینده ها پیش‌بینی شده است، اما  ظهر سه‌شنبه با شدت گرفتن وزش باد بهبود کیفیت هوا در تهران اتفاق می‌افتد. تهران پنجشنبه اواخر وقت و جمعه بارش باران و کاهش دما را تجربه خواهد کرد.