شناسهٔ خبر: 99774 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

آغاز عملیات اجرایی متروی پردیس در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت

هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: تمامی مجوز‌های احداث مترو از جمله محیط‌زیست صادر شده و در حال حاضر منتظر مجوز شهرداری تهران هستیم که به محض صدور آن فعالیت اجرایی به سرعت آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد تمامی مجوزها برای احداث متروی پردیس صادر شده و‌ اگر شهرداری تهران مجوز صدور جا به جایی درختان را در جاجرورد صادر کند، عملیات اجرایی مترو پردیس آغاز می شود.

وی با بیان اینکه موضوع امروز بحث شورای متروی پردیس مربوط به مانع اصلی آن یعنی جا به جایی درختان مسیر تونل ورودی پردیس بالای جاجرود بود، گفت: در این مسیر باید ۵۰۰ اصله درخت جابه جا شود که نماینده مجلس قول پیگیری این موضوع از شهرداری تهران را داد.

به گفته این مقام مسئول نامه‌نگاری‌ها با شهرداری تهران هم از اوایل خرداد ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری این موضوع توسط شهرداری به سرعت مجوز آغاز ساخت متروی پردیس تهران صادر و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

هدایت بیان کرد: باید سازمان پارک و فضای سبز شهرداری تهران این مجوز را صادر کند که امیدوار هستیم با پیگیری شهرداری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرارداد ساخت مترو با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است، گفت: شرکت عمران پردیس و قرارگاه در حال حاضر منتظر صدور این مجوز توسط شهرداری هستند و از جاجرود که پورتال تونل‌های مترو است، فعالیت این پروژه استارت خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تاکید کرد: تمامی مجوز‌های احداث مترو از جمله محیط زیست صادر شده و در حال حاضر منتظر مجوز شهرداری تهران هستیم که به محض صدور آن فعالیت اجرایی به سرعت آغاز می‌شود.

هدایت با بیان اینکه با توجه به وقفه‌ای که برای احداث و کلنگ‌زنی این پروژه رخ داده است، هزینه عملیات اجرایی تونل پردیس ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: رقم اولیه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که به دلیل تاخیرات ۵ هزار میلیارد تومان شده است.

به گزارش شرکت عمران شهر جدید پردیس، این مقام مسئول توضیح داد: در بحث جا به جایی درختان برای متروی پردیس هم تقریبا توافقات اولیه با پیمانکاران صورت گرفته و مشکلی برای جابه‌جایی اصله درختان وجود ندارد.