شناسهٔ خبر: 99781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقا ایمنی جاده ها در دست اجراست:

عملیات روکش آسفالت بیش از ۴۰۰کیلومتر از جاده های مازندران

مازندران در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت بیش از۴۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال با جدیت در دست اجراست .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ،عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: این عملیات‌ها شامل چیپ سیل و میکروسرفیسینگ  و لکه گیری و آسفالت بوده است که به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمني محورها اجراي عمليات لکه گیری و روكش آسفالت کریدور شمال به جنوب محورهای شریانی سوادکوه، هراز ،کندوان، کیاسر و گلوگاه به نیالاصورت گرفته است .

وی با اشاره به میزان بالای نزولات جوی در استان افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش باران و برف ،کیفیت رویه آسفالت معمولا زودتر از موعد مقرر کاهش می یابد و شاهد آسیب آسفالت هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، با بیان اینکه آسفالت گرم هزینه های بالایی دارد، تصریح کرد: از سال گذشته استفاده از روش های حفاظتی و آسفالت با لایه نازک در دستور کار این اداره کل قرار گرفت .

 نجفی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ را نوعی آسفالت حفاظتی و ترمیمی دانست و افزود: ۲۵۰ کیلومتر در محورهای مناطق شرق و مرکز و غرب در حال اجرا می باشد که این نوع آسفالت با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالت های قبلی که دارای خرابی های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودروها تا دو سانتیمتر است استفاده می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت : هدف نگهداري راه ، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.

وی افزود: موثرترين شرايط براي حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني لازم بوده تا بتوان با خيالي آسوده تردد كرد و از جمله اهدافي كه اين اداره براي دستيابي به آن تلاش مي كند مطالعه و فراهم نمودن طرح هاي لازم براي انجام و اجراي رويه هاي آسفالتي مناسب و اقتصادي بودن آن است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه افزایش یافته و موجبات رضایتمندی و آرامش مردم را فراهم آورد.