شناسهٔ خبر: 99787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین نشست بررسی مشکلات رانندگان میوه و تره بار میدان بار مطرح شد؛

بررسی مشکلات رانندگان حمل میوه و تره بار در راهداری همدان/ آمار فوتی های جاده ای در گردنه اسدآباد به صفر رسید

نشست هم اندیشی ماهانه حمل و نقل استان همدان دومین نشست بررسی مشکلات رانندگان میوه و تره بار میدان بار همدان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، دومین نشست بررسی مشکلات رانندگان میوه و تره بار میدان بار همدان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگانی از انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل کالا و انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل بار، فرمانداری شهرستان همدان ، شهرداری همدان اداره کل اماکن نیروی انتظامی استان و پلیس راهور برگزار شد، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با تأکید بر اینکه این نشست به منظور بررسی مشکل فعالیت دلالان و شرکت‌های بدون مجوز برای بازاریابی و حمل بار و همچنین رفع اجحافی که این دلالان و شرکت‌های متخلف در حق رانندگان حمل و نقل برون شهری جاده ای می‌کنند تشکیل شده است، گفت: در میان مدت هدف ما این است که به سمتی حرکت کنیم که کامیون هایی که درمقصد میدان بار، میوه و تره بار خود را خالی می کنند با مراجعه به دفاتر شرکتهای حمل و نقل بار که در بلوار ارتش و در امتداد بلوار سید جمال الدین اسد آبادی مستقر هستند اقدام به گرفتن بار کنند که در حق رانندگان در صف و یا بومی نیز اجحاف نشود.

صفر صادقی راد افزود: متاسفانه معمولا از اوایل ساعات روز تعدادی کامیون روبروی میدان بار پارک کرده و موج مشکلات حمل و نقل برون شهری می‌شوند، هر چند شرکتهای هم هستند که بدون مجوز و پروانه فعالیت و بر خلاف مقررات باریابی اقدام به صدور بارنامه می کنند و از همین کامیون های پارک شده که بار خود را تخلیه کرده استفاده و با کرایه های اندک بار برای آنها تهیه می کنند .

وی ادامه داد: شرکت هایی هم هستند که نامشان ذکر نشده و هویتی ندارند و باعث اخلال می شوند، زیرا ضابطه ندارند و باعث ضرر به شرکت های دارای مجوز فعالیت شهرستان همدان و بعضاً شهرستان بهار می‌شوند .

مدیرکل راهداری همدان تأکید کرد: البته ما نمی‌خواهیم اخلالی بوجود آید و باعث معضل اجتماعی در محل شود بلکه باید با آرامش و سعه صدر و نه به شکل قهری با آنان برخورد کنیم.

این مسئول بیان کرد: همچنین از دیگر طرح های کوتاه مدت این است که شهرداری این محل تجمع مشکل ساز را به عنوان مناطق ممنوعه اعلام کند تا خودروی سنگین با ضوابطی وارد شهر شود نه اینکه جلوی کسب و کار کامیون‌های خالی حمل میوه و تره بار گرفته شود.

صادقی راد ابراز داشت: دلالان مستقر مدت زیادی است که در آنجا فعالیت می کنند و نمی خواهیم باعث بیکاری این افراد شویم، زیرا می دانیم که در روزهای عادی تا ۱۰۰ دستگاه و در هنگام حمل کاه و یونجه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون در تمام ساعات روز آنجا توقف و اقدام به گرفتن بار می کنند و این افراد بیشتر شب هنگام به میدان بار رسیده و وپس از تخلیه بار خود باید خالی تا جنوب و شرق کشور باز گردند.

وی بیان کرد: در کوتاه مدت می توان این مشکل حمل و نقلی شهر همدان را با سوق به سوی بلوار آیت الله نجفی جانمایی و سازماندهی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان تصزیح کرد: در درازمدت نیز با ارجاع این مسأله به شورای ترافیک و حمل و نقل استان برای جابجایی میدان میوه و تره‌بار می توان اقدام کرد.