شناسهٔ خبر: 99818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان عنوان کرد:

اجرای عملیات راهسازی در ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی شیروان / ۵ دستگاه پل در دست احداث

شیروان 1 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سال جاری و تخصیص آن، برنامه مدونی برای احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، حمید جوان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این طرح امسال در ۱۱.۵ کیلومتر از محورهای این شهرستان بصورت اجرای عملیات روکش آسفالت با پیمانکار قرارداد منعقد شده و در مرحله اجرا می باشد که تا کنون عملیات زیرسازی و روکش آسفالت راه روستایی نظرعلی و نظر محمد در بخش سرحد شهرستان به اتمام رسیده و انجام عملیات زیرسازی محور روستای قلهک –زیدر بطول ۳.۵ کیلومتر و محور زو-تفتازان بطول ۱.۵ کیلومتر به اتمام رسیده که اجرای عملیات روکش آسفالت آن در مدت زمان یک ماه آینده انجام خواهد شد.

همچنین انجام عملیات زیرسازی راه های روستایی بارزو-کورکانلو –دوآب و نقدو -قلعه حسن - پیر و دانلو و فیروزه و یاسرآباد – مرغزار و میلانلو علیا و پیره – سنجد و  کاکلی – قپز وبرزلی و تعدادی دیگر از روستاها با اولویت جمعیت به طول مجموع ۱۰۸.۵ کیلومتر بر اساس اعتبارات در دستور کار است.

وی طلب بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از ۳۰ میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات زیر سازی با ماشین آلات راهداری و احداث پلها دانست.

وی افزود: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای ماسه آسفالت درمحورهای بخش مرکزی شهرستان ، بطول ۷ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره حذف نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته ضمن آشکار سازی تمامی نقاط پرتصادف شهرستان، ۱۳ نقطه پرتصادف و حادثه خیز در راههای شهرستان تا کنون اصلاح و ایمن سازی گردیده و علاوه بر آن رفع ۴ نقطه حادثه خیز دیگر در راههای شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: خط کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر، نصب و بهسازی ۲۵۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده  و در دست اقدام این شهرستان است. 

وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را از دیگر رسالت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت:  طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در دو مدرسه مجاور جاده ای شهرستان انجام خواهد شد.

وی افزود: تسطیح و تیغ زنی جاده های شنی به طول ۴۰۰ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی به میزان ۱۸۰۰۰ مترمکعب , مرمت یک دستگاه پل و  احداث چهار دستگاه ابنیه فنی در محورهای این شهرستان شامل احداث دو دستگاه پل و مرمت یک دستگاه پل در شهرستان توسط پیمانکار در بخش قوشخانه و احداث دو دستگاه پل توسط پیمانکار درروستای اسطرخی و شوق آباد بخش مرکزی از جمله اقدامات انجام گرفته اداره راهداری و حمل و نقل جاد ه ای شهرستان با ارزش روز برابر ۸۰ میلیارد ریال است.

جوان در ادامه افزود: علاوه بر این دو پل دیگر در بخش مرکزی و قوشخانه در حال برنامه ریزی احداث است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس راه شیروان- بجنورد به صورت مستمر انجام میشود و در این زمینه در شش ماهه سالجاری ۳۰ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

وی در خاتمه اشاره نمود: به رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راههای روستایی، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل۱۱.۵ کیلومتر راه روستایی، تکمیل انجام عملیات خاکی وزیر سازی ۱۰۸.۵کیلومتر با توجه به اعتبار ۲۱ میلیاردی الزام ساخت راه روستایی دردستور کار قرارگرفته است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهرستان شیروان دارای۵۰.۱ کیلومتربزرگراه و ۷ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۲کیلومتر راه فرعی و ۳۹۲.۲ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۵۸۴.۸ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار است.