شناسهٔ خبر: 99827 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه لامرد خبر داد:

کسب نمره عالی فرودگاه شهدای لامرد در رزمايش پدافند غيرعامل

فرودگاه لامرد رزمايش پدافند غيرعامل قطع برق در مراکز حساس فرودگاه شهداي لامرد همزمان با هفته پدافند غيرعامل با موفقيت اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رزمايش پدافند غيرعامل قطع برق در مراکز حساس امروز با حضور مدير فرودگاه شهداي لامرد، کارشناسان و چندين اکيپ از اتفاقات برق شهرستان لامرد، در فرودگاه بين‌المللي شهداي اين شهرستان برگزار شد.

اسماعيل رستمی، رئيس توزيع برق شهرستان لامرد در اين رزمايش با اشاره به اينکه در کل استان فارس، پنج نقطه را برای اين مانور انتخاب کرده بودند و فرودگاه لامرد نيز يکی از کليدی‌ترين مکان‌ها برای اجرای رزمايش بود، اظهار داشت: اين مانور که به مدت دو ساعت به طول انجاميد با حضور نيروهای تاسيساتی و برقی فرودگاه و اداره توزيع برق شهرستان در فرودگاه شهدای لامرد برگزار شد.

وي با اشاره به اينکه در حملات سايبری بايد آمادگی کاملی وجود داشته باشد، افزود: قصد اين بود که ببينيم وقتی مراکزی به اين مهمی بی برق می‌شوند تا چه اندازه می‌توانند برق خود را تأمين کنند که فرودگاه لامرد اين مهم را به خوبی دارا بود.

رستمي عنوان کرد: در اين رزمايش که برق فرودگاه شهداي لامرد به مدت دو ساعت قطع شد، ديزل ژنراتورها وارد مدار شد که خوشبختانه اين رزمايش با موفقيت انجام شد.

سهراب عزيزي، مدير فرودگاه لامرد نيز در حاشيه اجراي اين مانور با اشاره به حساسيت فرودگاه‌ها تصريح کرد: ضرورت عملياتي بودن تمامي سيستم‌هاي کمک ناوبري، ارتباطي، راداري و فرودگاهي امن و ايمن براي مسافران از ملزومات و ضروريات و دغدغه‌هاي ماست.

صادق کشتکار، مجري مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت توزيع برق شهرستان لامرد نيز در اين رزمايش اظهار داشت: برگزاري چنين مانورهايي تأثيرات خوبي در نحوه مديريت شرايط بحران در فرودگاه‌، همچون قطعي برق دارد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه لامرد؛ وی گفت: پس از اتمام مانور جلسه‌ای با مديران برق و تأسيسات فرودگاه داشتيم که آمادگی کامل برای انجام هرگونه مقابله سايبری را داشتند.