شناسهٔ خبر: 99831 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مکاتبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با استاندار گلستان اعلام شد؛

بررسی مجدد احداث تله‌کابین در محور گرگان-زیارت

  هشتمین جلسه شورایعالی شهر سازی و معماری ایران درسال جاری دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار گلستان از بررسی مجدد موضوع احداث تله‌کابین در محور گرگان-زیارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زنگانه استاندار و رییس شورای‌ برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان، از بررسی مجدد موضوع احداث تله‌کابین در محور گرگان- زیارت، خبر داد و مصوبه شورا را در این خصوص، ابلاغ کرد.

در متن این مصوبه  آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۲مهر ۱۴۰۰ پیرو مصوبه مورخ ۷ تیر ۱۴۰۰ خود، ضمن استماع گزارش کمیته منتخب کمیته فنی شماره یک پیرامون بررسی مجدد «احداث تله‌کابین در محور گرگان-زیارت»، و مباحث مطروحه به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

بنا بر تاکید نماینده سازمان حفاظت محیط‌ زیست در کمیته فنی و شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پروژه مذکور علی‌رغم اظهارنظر اولیه مرجع استانی مربوطه مشمول ارزیابی اثرات زیست‌محیطی (EIA) است. لذا مقرر می‌شود موضوع با هماهنگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در قالب طرح جامع پارک جنگلی (نهارخوران) با بررسی جمیع ملاحظات مرتبط با چگونگی استفاده از اراضی از جمله بارگذاری‌ها و الزامات زیست‌محیطی و ترافیکی در کمیته ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح و نتیجه به دبیرخانه شورای‌عالی منعکس شود.

دبیر شورای‌عالی در صورت موافقت کمیته ملی ارزیابی اثرات زیست‌محیطی با احداث تله‌کابین مذکور، مراتب موافقت شورای‌عالی را با لحاظ ملاحظات ترافیکی معطوف به موضوع به مراجع استانی اعلام و در غیر این صورت موضوع از دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خارج می‌شود. ضمنا مقرر شد سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در جهت تسهیل و تسریع در فرآیندهای اعلام‌نظر و صدور مجوز تدابیر و تمهیدات اداری و حقوقی لازم در جهت جلوگیری از تفاسیر متعارض مراجع ملی و استانی به آن سازمان را در قالب بخشنامه و دستورالعمل متناسب به صورت مشترک به مراجع ذیربط ابلاغ کنند.