شناسهٔ خبر: 99845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

ایمن سازی جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان

ایمن ساز ی خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده‌های این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان­‌جنوبی) محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده­ای خراسان­‌جنوبی با اشاره به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای ایمن­‌سازی جاده­‌های استان گفت: این مبلغ برای انجام عملیات روکش آسفالت، لکه­‌گیری و درزگیری، تسطیح حریم و رگلاژ شانه راه، تعمیر، تعویض و نصب تابلوهای ایمنی و ترافیکی، تعمیر و نصب گاردریل و حفاظ­های بتنی، لایروبی و تنقیه پل­ها، قطع راه­های دسترسی غیرمجاز، ایمن­‌سازی و رنگ‌­آمیزی پایه تابلوهای سازه­ای، آشکارسازی نقاط پرتصادف، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم راه، اصلاح نرده و قرنیز پل­‌ها است.

فدوی ادامه داد: ایمن‌­سازی جاده­‌های استان برای کاهش سوانح جاده‌­ای در کنار فرهنگ­‌سازی از اولویت­‌های این اداره کل است.

وی تصریح کرد: خراسان­‌جنوبی با داشتن ۱۵ هزار و ۱۰۴ کیلومتر راه ۵ ممیز ۱۵ درصد از طول راه‌­های کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای خراسان­‌جنوبی یادآورشد: این استان ۱۹۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۹۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۴۵۶ کیلومتر راه روستایی دارد که نسبت به کشور به ترتیب ۴ ممیز ۱۵ درصد، ۴ و نیم درصد و ۵ و نیم درصد را به خود اختصاص داده است.

فدوی با اشاره به فعالیت مستمر و شبانه­‌روزی راهداران خاطرن‌شان­کرد: مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌­شناسی راهداران مهمترین عامل پاسداشت جان و مال مردم در جاده­‌های کشور است که این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.