شناسهٔ خبر: 99850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد:‌

تاکید بر تامین زمین بابت طرح جهش تولید مسکن در اسرع وقت در جلسه شورای مسکن استان

PHOTO-2021-10-31-12-39-01.jpg در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای مسکن استان فارس مقرر شد کلیه دستگاه های متولی زمین جهت تامین زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن پی گیری های لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  فارس، جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس ، در خصوص مصوبات این جلسه گفت: مقرر گردید شرکت عمران صدرا که یکی از دستگاههای متولی طرح جهش تولید مسکن و تامین زمین می باشد ظرف 2 هفته اراضی دارای قابلیت بارگذاری به منظور طرح جهش تولید مسکن به استناد ماده 9 قانون جهش تولید مسکن به سازمان محیط زیست جهت تامین مسکن و مطرح شدن موضوع در جلسه شورای عالی مسکن اقدام کنند.

وی خاطر نشان ساخت: تصمیم گیری و تعیین تکلیف اراضی تامین شده جهت طرح  جهش تولید مسکن در شهرهای استان فارس که توسط دستگاههای متولی ارائه شده است در جلسه آینده شورای مسکن فارس از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس از تشکیل یک کمیته با عضویت ادارات ثبت اسناد و املاک ، اقتصاد و دارایی ، راه و شهرسازی و منابع طبیعی و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی جهت اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن خبر داد و افزود: طبق این قانون کلیه وزارتخانه ها دستگاههای دولتی و همچنین شرکت هایی که صد در صد سرمایه و سهام آنها مربوط به دولت می باشد مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب مکان یابی موضوع ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار می گیرند .

به استثناء اراضی تبصره 2 ماده این قانون ظرف 2 ماه این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

شایان ذکر است در ادامه جلسه شورای مسکن استان فارس نیز مصوبات دیگری به تصویب رسید و مقرر شد در جلسه آتی این شورا گزارشاتی ارائه شود.