شناسهٔ خبر: 9987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جدول مهمترین خبرهای راه و شهرسازی در استان‌ها در هفته گذشته؛

نتایج سفر دولت به کردستان/ آمار افتتاح مسکن مهر یزد/ جزئیات بازدیدهای استاتی سه معاون آخوندی

بازدید معاون وزير راه و شهرسازي از ایستگاه راه آهن در حال احداث ارومیه سفرهای استانی هیات دولت و معاونان وزیر راه و شهرسازی به اصفهان، خوزستان و آذربایجان غربی از جمله خبرهای مهم این هفته در حوزه راه و شهرسازی بود.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در هفته‌ پیش بود.

مهم ترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

 مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی از تحویل بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرخنداب به دستگاه بهره بردار در هفته دولت خبر داد.

مرکزی

افزایش ٣٢ درصدی آمار کنترل و بازرسی کشتی های ورودی به بنادر نوشهر و فریدونکنار در سه ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از جمله مهم ترین خبرها ی مازندران در هفته گذشته است 

مازندران

افتتاح هفت هزار و ۶۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال و انجام اقدامات عمراني لازم برای اجرای طرح مطالعاتی بافت های فرسوده استان .

یزد

 راه اندازی ایستگاه های سلامت در محورهای مواصلاتی استان

خراسان شمالی

 مديرکل راه و شهرسازي کردستان سهميه استان در مسکن مهر را ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکوني اعلام کرد و گفت: از اين تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد افتتاح و به متقاضيان واگذار شده و دو هزار واحد ديگر نيز در هفته دولت امسال واگذار مي شود.

رئیس‌جمهور در اجتماع بزرگ مردم استان کردستان از اختصاص ۳۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌های اصلی٬ فرعی و روستایی این استان خبر داد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی کامیاران رونق دوباره پروژه های عمرانی این شهرستان را از دستاوردهای سفر هیات دولت به استان کردستان دانست و گفت: با اختصاص ۳۴۳ میلیارد اعتبار به پروژه های عمرانی استان عملیات های نیمه تمام کامیاران نیز دوباره رونق خواهد گرفت.

کردستان

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان غربی سرعت دهی در روند تکمیل طرح ساخت راه آهن  ملی مراغه ارومیه  را یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم آذربایجان غربی دانست و گفت:این مسئله با تلاشی ویژه پیگیری می شود.

معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور ضمن بازدید از روند اجرای کنارگذر بوکان در آذربایجان غربی از پیشرفت ۹۵ درصدی این عملیات خبر داد.

آذربایجان غربی

نماينده مردم كرمانشاه ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی راه بخش سرفيروز آباد به بررسی مشکلات و چگونگی روند انجام این پروژه‌ها پرداخت.

کرمانشاه

مدیر کل اداره راه و شهرسازی ایلام ضمن اعلام پیشرفت قابل توجه پروژه راه کربلا در ۱۹ قطعه تأکید کرد: این پروژه هم اکنون در حال اجرا بوده که نزدیک به ۹۰ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.

 هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر استان در دست تکمیل است که انتظار می رود عملیات آن تا پایان سال تمام شده و به متقاضیان تحویل داده شود.

ایلام

حضور هیات تجاری و اقتصادی مازندران در بندر آکتائوی قزاقستان و شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این استان در نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ،عقد تفاهمنامه‌های اقتصادی و مراودات تجاری بین مسئولان و فعالان اقتصادی استان مازندران و استان منگستائو قزاقستان را در پی داشت.

مازندران

مدیر کل روابط عمومی اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت باد و طوفان شن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر شدت این طوفان در شمال استان بیشتر از سایر نقاط بوده و شعاع دید را تا ۷۰ متر کاهش داده است. سرعت باد نیز ۹۰ کیلومتر است.

سیتان و بلوچستان

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از محورهای روستایی شهرستان های نائین و اردستان به بررسی مشکلات راه ها بخصوص خرابی و چگونگی اصلاح آنها پرداخت.

در سفریک روزه معاونان وزیر راه وشهرسازی به استان اصفهان از راههای شهرستانهای فلاورجان ، لنجان وآران وبیدگل بازدید و برای رفع مشکلات تصمیماتی اتخاذ شد .

اصفهان

رئیس اداره معماری وطراحی شهری از برگزاری پنجمین جلسه سیما ومنظر شهری خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد شهرداریها با هماهنگی ادارات شهرستانی ضمن تلاش بیشتر در جهت ارتقای  وضعیت سیما ومنظر شهری از ساخت وسازهای بی رویه وبدون ضابطه جلوگیری کنند

آذربایجان شرقی

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از چهار خطه شدن ۳۰ کیلومتر از مسیر ۴۳ کیلومتری جاده هندیجان به دیلم در مسیر خوزستان به بوشهر خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به اهواز از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز دیدن کرد.

خوزستان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از سفر معاونان وزیر به این منطقه خبر داد و گفت: در این سفر که قرار است بزودی انجام شود از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت کرمان جنوبی بازدید شده و راه روستایی قرقطوئیه افتتاح می‌شود.

کرمان جنوبی

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری از معرفی دو هزار و ۷۱۱ متقاضی دريافت تسهيلات نوسازی و بهسازی در سال ۹۳ به بانك‌های عامل استان خبر داد.

تهران

 

 

نظر شما