شناسهٔ خبر: 99914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دوره آموزشی مدیریت عملیات و اپراتوری راهداری زمستانی در قزوین برگزار شد

دوره آموزشی در قزوین دوره آموزشی مدیریت عملیات و اپراتوری راهداری زمستانی با حضور فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این دوره آموزشی گفت:این دوره ها پس از دو دهه نخستین بار است که برای اپراتورها و رده های مختلف مدیریت عملیات راهداری زمستانی در استان ها برگزار می شوند.

وی افزود:در این کارگاه ها مهم ترین و آخرین اقدامات در خصوص راهداری زمستانی و وظایف اپراتورها و سرپرست اکیپ ها در حوزه راهداری زمستانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

مهریاری ادامه داد:دریافت هشدار هواشناسی، تحلیل پیش بینی هواشناسی جاده ای و اعلام به معاون راهداری استان، اتخاذ تصمیم برای تعداد نفرات و ماشین آلات برای مقابله، برنامه ریزی و تشریح فرآیند عملیات و مسیر حرکت برای افراد تیم با توجه به طوفان یا بارش روزهای آینده، کنترل نهایی آمادگی ماشین آلات و مصالح، سوخت و انجام اقدامات باقیمانده از جمله اقداماتی است که باید در مدیریت عملیات نگهداری زمستانی راه ها مورد توجه تیم های راهداری قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص مشخصات فنی نمک و ماسه در راهداری زمستانی، نحوه کاربرد و میزان مصالح در نگهداری راهها، چیدمان ماشین آلات در هنگام بارش برف و الگوهای برفروبی انواع راه‌ها توضیحاتی ارایه کرد.

در این دوره آموزشی یک روزه معاونان راهداری و فنی و راه های روستایی، روسای ادارات ستادی و تابعه این دو معاونت و مسئولان اکیپ ها و اپراتورهای ماشین آلات راهداری استان قزوین حضور داشتند.