شناسهٔ خبر: 62876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد:

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی هرمزگان

جلسه جلسه شورای حمل و نقل استان با حضور مديران اين حوزه در محل اداره كل فرودگاه‌های هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در نشست شورای حمل و نقل استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در حوزه راه روستایی که در نوع خود بی نظیر بوده و یک رکورد ملی در حوزه احداث راه روستایی محسوب می شود، اجرای آسفالت یک هزار کیلومتر راه روستایی در طول یکسال است.

وی افزود: این میزان در سال ۹۶ توسط ریاست محترم جمهور و با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. در حال حاضر نیز طرح آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر دوم برای برخوردار نمودن روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در حال اجراست که تا کنون ۶۲۸ کیلومتر زیر ساخت آن آماده و ۳۱۰ کیلومتر آن نیز آسفالت شده است. پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در طرح هزار کیلومتر دوم به ۶۵ درصد می‌رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه صدها راه اصلی و فرعی با مدیریت این اداره کل احداث می‌شود، گفت: راه و شهرسازی یکی از بازوان قدرتمند استان است، زیرا وزن بسیاری از پروژه‌های عمرانی بر دوش این دستگاه است و تاکنون توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود به جای گذارد.

شیری با اشاره به اینکه ایران برترین موقعیت ترانزیتی منطقه را دارد افزود: ایران از نقطه نظر راهبردی، کشوری با اهمیت و تاثیرگذار در منطقه محسوب می‌شود و نقش صنعت حمل و نقل بسیار قابل توجه است. تجربیات چند ساله نشان داده با ترسیم استراتژی‌ها و برنامه‌های ساختاری و بلندمدت می‌توان از رقبای منطقه‌ای پیشی گرفت.

نماینده عالی وزارت راه و شهرسازی در استان هرمزگان با بیان این مطلب که در کشور توسعه حمل و نقل ریلی با سرعتی مناسبی رو به گسترش است، اظهار داشت: هرمزگان در زمره استان‌هایی است که جایگاه مناسبی در این مسیر توسعه پیدا کرده است اما از آنجایی که بیشترین جابه‌جایی کالا از طریق جاده صورت می‌پذیرد، باید به سمت تغییر رویه حمل از جاده‌ای به ریلی برویم زیرا این امر بهای تمام شده حمل و در نتيجه كالا را پایین می‌آورد.

وی در ادامه در خصوص حمل و نقل دریایی هرمزگان عنوان کرد: بنادر به عنوان پیشانی استان جایگاه مهمی در کشور دارد و دارا بودن حدود هزار کیلومتر خطوط ساحلی، دسترسی به آب‌‌های آزاد (اقیانوس هند)، قرارگیری استان بر سر مسیر کریدورهای ترانزیتی و عملکرد ارتباط دهنده با کشورهای آسیای میانه از جمله مزیت‌های مهم جغرافیایی استان هرمزگان در حوزه دریایی به شمار می‌رود.

رییس شورای حمل و نقل استان هرمزگان افزایش پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس را پراهمیت دانست و گفت: بدون شک افزایش تعداد پروازهای دبی، مسقط و دوحه که بسیار پر تردد هستند، امتیاز بسیار بزرگی است  وافزایش اینگونه پروازها در بالا بردن سطح تبادلات با کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شیری یادآور شد: توسعه هر چه بیشتر فرودگاه‌های بندرلنگه و بندرجاسک نیز یکی از برنامه‌های مهم است که باید هر چه سریعتر استاندارد سازی و عملیاتی شود زیرا سفر هر فرد از شهرستان جاسک به مرکز استان حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد لذا باید این زمان کوتاه شود.

نظر شما