شناسهٔ خبر: 62996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی تاکید کرد؛

استفاده از فناوری‌های نوین و توجه به معماری راه در پروژه‌های راهسازی

بازديد معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی در نشست با مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گفت: استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با اقلیم و انجام آزمایش‌های مربوط به آن از اولویت‌های مورد نظر در راهسازی و احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مجتبی دائی دائی در جلسه مشترک روسای ادارات حوزه مهندسی و ساخت با مدیریت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و طی بازدید از این آزمایشگاه عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های وزیر راه و شهرسازی و دستورالعمل ابلاغی، بکارگیری فناوری‌های نوین جهت ارتقای کیفی پروژه‌ها از موضوعات مورد پیگیری این اداره کل است.

وی افزود: انجام آزمایش‌های جدید و متناسب با این تکنولوژی‌ها، تسهیل در فرآیند اداری تهیه و ارایه نتایج آزمایش‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت آزمایشگاه در آموزش مهندسان در بخش‌های اجرا و نظارت از جمله توافقات انجام شده با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در این جلسه بوده است.

دائی دائی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در پروژه‌ها متناسب با اقلیم و فضای بومی، اضافه کرد: استفاده از این روش‌ها می تواند در ارتقای کیفی پروژه‌ها، تسریع در انجام آن‌ها و همچنین افزایش مدت بهره برداری از آن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی همچنین افزود: لزوم توجه به معماری راه از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و ما برای پروژه‌هایی که ظرفیت و بستر این رویکرد را داشته باشند، طرح‌های ویژه ای را توسط مشاوران تهیه خواهیم کرد.  

نظر شما