نمایش همه
  • سوخت رسانی به هواپیما ۱۳۹۷-۰۸-۲۸ ۱۲:۵۴

    احیای سازوکارهای دولتی سوخت رسانی هواپیما برای مقابله با تحریم‌ها

    علی اسدی خمامی*: چند کشور خارجی سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی را متوقف کرده‌اند. این خبر شاید چندان تعجب برانگیز نباشد: تحریم‌های ایالات متحد آمریکا علیه ایران، مستقیما برخی از ایرلاین‌های ایرانی را هدف قرار داده و ارائه خدمات به آن‌ها را ممنوع کرده است. از سوی دیگر به واسطه تحریم تراکنش‌های مالی، موانع زیادی بر سر راه پرداخت هزینه سوخت از سوی ایرلاین‌های ایرانی ایجاد شده‌اند. اما نکته تعجب برانگیز این است که این ممانعت، نه از سوی متحدان نزدیک آمریکا، که از سوی برخی شرکای منطقه‌ای ایران و کشورهایی که پیشتر اعلام کرده بودند از تحریم‌های آمریکا تبعیت نمی‌کنند، صورت گرفته است!

  • سازمان جهانی هواشناسی ۱۳۹۷-۰۸-۲۸ ۱۲:۰۶

    پیام دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی در اولین کنفرانس بین‌المللی پیش بینی عددی وضع هوا و اقلیم در کشور/ ضرورت سرمایه‌گذاری قابل توجه در حوزه محاسبات و توسعه علمی

    دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری قابل توجه در حوزه محاسبات و توسعه علمی بیان کرد: قطعا پیشرفت‌های فنی در مدل‌سازی همراه با پیشرفت سریع در حوزه فن آوری‌های دیدبانی مانند خودروهای هوشمند، فن‌آوری‌های سنجنده­‌ها و ماهواره‌ها، همه بیانگر این موضوع هستند که خوشبختانه پتانسیل لازم برای پیشرفت در حوزه پیش‌بینی هوا و اقلیم در آینده وجود داشته و باید به این موضوع توجه کینم.